سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای سطح مهارت افراد جویای کار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : طرح"کارآموزی در محیط واقعی کار" ارتقای سطح مهارت افراد جویای کار را دنبال می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح"کارآموزی در محیط واقعی کار" ارتقای سطح مهارت افراد جویای کار را دنبال می‌کند، گفت : در این طرح کارفرما‌ها بدون اینکه دغدغه قوانین تامین اجتماعی و قانون کار را داشته باشند، افراد بیکار را در کارگاه‌های خود بکار می‌گیرند.

او گفت : تا سال ۱۳۹۶ مشکلات مربوط به قانون تامین اجتماعی و قانون کار باعث بی رغبتی کارفرما‌ها به جذب کارآموز می‌شد که در قالب طرح "کارآموزی در محیط واقعی کار" نیازی نیست کارفرما فرد را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد، ضمن اینکه از ضوابط قانون کار هم معاف است.

محمدی گفت: افرادی که در قالب این طرح در کارگاه‌ها مشغول می‌شوند تحت پوشش بیمه مسئولت مدنی بوده و در صورتی که حین کار با مشکلی مواجه شوند و یا احیانا فوت کنند، دولت موظف به پرداخت خسارت و حتی دیه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه افزود: در این طرح هر فرد می‌تواند در یک دوره شش ماهه تا یک ساله مراحل آموزش را به صورت تجربی در کارگاه‌ها سپری کرده و پس از پایان دوره با شرکت در آزمون گواهینامه بین المللی مهارت دریافت کند.

محمدی گفت: تمام افرادی که امکان کار کردن در کارگاه‌های بخش خصوصی را داشته باشند، می‌توانند در طرح "کارآموزی در محیط واقعی کار" مشغول به یادگیری حرفه و مهارت مورد علاقه خود شوند. همچنین کارگاه‌هایی که کد بیمه‌ای داشته و مجوز رسمی از اتحادیه گرفته باشند، می‌توانند در قالب طرح "کارآموزی در محیط واقعی کار" کارآموز جذب کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با دعوت کارفرما‌ها و افراد جویای مهارت برای شرکت در این طرح، افزود: در این طرح بخش خصوصی در فرآیند آموزش و مهارت آموزی به کمک بخش دولتی آمده و روش اجرای آن مشابه طرح‌های استاد-شاگردی قدیم است که در سطح جامعه دیده می‌شد.

او گفت: امسال سهمیه اجرای این طرح برای استان کرمانشاه جذب ۱۳۲۴ نفر است که تا مهر ماه بیش از هزار نفر جذب این طرح شدند.

محمدی افزود: سال گذشته هم سهمیه استان کرمانشاه برای اجرای این طرح ۱۲۸۶ نفر بود که در نهایت ۲۰۵۹ نفر در این طرح شرکت کنند که نشان از استقبال کارفرما‌ها و افراد جویای کار از این طرح دارد .

 

 

انتهای پیام/د

کارفرما‌ها افراد بیکار را در کارگاه‌های خود بکار می‌گیرند

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.