سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر ستاد انتخابات استان یزد خبر داد؛

ثبت نام ۱۶ نفر برای تصدی کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی/ اخلاق و قانون مداری از مهم‌ترین ویژگی داوطلبان انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: اخلاق و قانون مداری از مهم‌ترین ویژگی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید مهدی طلایی مقدم مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان یزد، در نشست خبری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاش هستیم که همانند سال‌های قبل این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی قانون‌مند و با حضور و مشارکت حداکثری مردم انجام شود.

او افزود:  تاکنون در استان یزد ۱۶ نفر برای تصدی کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳ نفر در حال ثبت نام هستند.
طلایی مقدم  ادامه داد: پس از گذشت ۲۴ ساعت از آغاز ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، هشت نفر برای تصدی کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ثبت نام نهایی را انجام داده اند و دو نفر دیگر در حال ثبت نام هستند.

او گفت: در حوزه‌ی انتخابیه اردکان تاکنون ثبت نام نهایی انجام نشده است و در حال حاضر یک نفر در حال ثبت نام می‌باشد و همچنین در حوزه‌ی تفت و میبد ۳ نفر به صورت نهایی ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات استان گفت: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه‌های بازرسی، اجرایی، کاربر‌های ثبت نام، ستاد انتخابات استان و شهرستان و هیئت نظارت حضور دارند.

طلایی مقدم از رسانه‌ها خواست در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنند چراکه میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های مجلس آینده مؤثر است.

اوگفت: ارائه اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن؛ اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن؛ یک قطعه عکس ۴×۳ جدید؛ اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر، حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و نداشتن اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی از مهمترین مدارک لازم هنگام ثبت نام است.

طلایی مقدم افزود: تعداد شعبه‌های قطعی اخذ رای باید به تایید شورای نظارت برسد، که تعداد آن مشخص نیست، اما ۷۵۵ شعبه اخذ رای برای چهار حوزه انتخابیه در استان یزد پیش بینی شده است.

استان یزد با ۱۰ شهرستان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام/ی

۱۶ نفر در یزد برای تصدی کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.