سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیخا در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ارائه گزارش کمیسیون کشاورزی درباره توافقنامه پاریس تا یک ماه آینده

رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: در حال ارائه تهیه گزارشی درباره تعهدنامه پاریس هستیم که احتمالا تا یک ماه آینده به مجلس تحویل داده می‌شود.

احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شورای نگهبان ایراد‌هایی به توافقنامه پاریس وارد کرده است، گفت: ایراد‌های این معاهده مصوب سال ۹۷ پارلمان با حضور موافقان و مخالفان در کمیسیون کشاورزی بررسی شده که به نظرم اشکال و تردید اصلی در ضمیمه آن است.

او ادامه داد: دولت و سازمان محیط زیست با توجه به ارائه مدارکی بیان کرد‌اند که توافقنامه ضمائمی ندارد و اگر قرار بر الحاق پیوست باشد، باید مراحل قانونی را در مجلس و... بگذراند. این عمل باید با توجه به تحریم‌ها و بحث انتقال تکنولوژی صورت بگیرد و همچنین با وجود تحمیل هزینه و مانع بر رشد اقتصادی هیچ گونه تعهدی داده نشود.


بیشتر بخوانید: حضور مسئولان در مجلس برای بررسی تعهدات توافق نامه پاریس


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با یادآوری اینکه تعهدنامه پاریس مستلزم هزینه کردن اعتبارات و اقدامات است، خبر داد: در حال حاضر بررسی‌هایی صورت گرفته، کمیسیون کشاورزی در حال تهیه گزارشی درباره تعهدنامه است که احتمالا تا ۱ ماه آینده به آقای لاریجانی رئیس مجلس برای دستیابی به راهنمایی‌های لازم تحویل داده خواهد شد.

کیخا گفت: تا زمانی که منافع ملی ما تأمین نشود بی شک قصدی برای الحاق به توافقنامه نخواهیم داشت و تا زمانی که قانونی تصویب نشده و به تأیید شورای نگهبان نرسیده است، برای دستگاه‌های اجرایی الزام آور نخواهد بود.

او در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی فارغ از اینگونه تعهدات باور‌هایی برای سلامت مردم دارد که موجب عمل به تعهدات زیست محیطی می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.