سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهکار‌هایی برای حفاظت از خاک در مازندران

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در ۳۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران طرح‌های آبیاری قطره‌ای و سامانه نوین قطره‌ای برای جلوگیری از فرسایش خاک در حال اجرا است.

فرهادی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه برای تولید یک سانتی متر خاک به حدود ۳۰۰ سال زمان لازم است،گفت: طرح‌های آبیاری قطره‌ای و سامانه نوین قطره‌ای در ۳۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران در حال انجام است تا این قطره‌ای بودن از فرسایش خاک جلوگیری کند.

او افزود: مازندران یکی از قطب‌های بزرگ تولید محصولات کشاورزی است و به همین علت با فرسایش خاک مواجه است.

فرهادی گفت: وقوع سیل آبان ماه امسال در شرق مازندران بخش مهمی از خاک زراعی و ارزشمند آن منطقه را شسته و به مناطق پایین دست انتقال داده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی مازندران افزود: سازمان جهانی فائو اعلام کرد که ایران رتبه اول فرسایش خاک را در دنیا دارد و به همین دلیل حفظ خاک بسیار ضروری است.

او با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از فرسایش خاک طرح‌های بسیار خوبی در حال اجرا دارد، گفت: افزایش پوشش گیاهی در مناطق شیبدار از طریق کشت گیاهان دارویی و احداث باغ‌های سیب یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی برای جلوگیری از فرسایش خاک است.

فرهادی افزود: افزایش میزان پوشش گیاهی در این نواحی می‌تواند از فرسایش خاک جلوگیری کند.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح‌های انتقال آب، احداث استخر‌های ذخیره آب و ایجاد کانال‌های بتنی از دیگر روش‌های جلوگیری از فرسایش خاک است.

او از بهره برداران بخش کشاورزی خواست از شخم زدن در جهت شیب خودداری کنند و این موضوع یکی از عوامل بزرگ فرسایش خاک است.

انتهای پیام/ س

اجرای طرح سامانه نوین قطره‌ای در ۳۶ هزار هکتار از زمین‌های مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.