سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودنمایی زعفران نگین در خوزستان

کارآفرین خوزستانی موفق شد با استفاده از روش هواکشت، حدود یک کیلوگرم زعفران از نوع نگین را تولید و روانه بازار مصرف کند.

احسان اسپندار کارآفرین کشت زعفران به روش هوا کشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در کارگاهی نه چندان بزرگ اقدام به کشت زعفران به روش هواکشت کردم.

او افزود: در سایر شهرستان‌های استان خوزستان از جمله؛ ایذه کشت زعفران انجام می‌شود، اما برای اولین بار بود که کشت این محصول به روش هواکشت را انجام دادم.

اسپندار اظهار داشت: باتوجه به روش کشت متفاوت، زعفران تولید شده از نوع نگین است و بهترین نوع این محصول را روانه بازار کردیم.

این کارآفرین با اشاره به اینکه ۳۵۰ کیلوگرم پیاز زعفران کاشته شده است، بیان کرد: تاکنون موفق شدیم پپس از گذشت ۳ ماه، حدود یک کیلوگرم زعفران برداشت کنیم.

تولید کننده زعفران به روش هوا کشت در ادامه گفت: اگر به همین روال پیش برود، پیش بینی می‌شود در روز‌های آتی میزان برداشت را به بیش از یک کیلوگرم برسانیم.

احسان اسپندار درخصوص برنامه ریزی برای کشت و برداشت زعفران طی سال‌های آتی اظهار کرد: باتوجه به اینکه پیاز زعفران درون زمین دوره استراحت را می‌گذراند و هر پیاز ۳ لوله گلدهی دارد، پیش بینی می‌شود بیش از یک تن از این نوع پیاز کشت شود.

او ادامه داد: در صورتیکه از این کارآفرینی حمایت شود و ارگان‌های زیربط وارد صحنه شوند، می‌توان برای ۱۵ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرد.

انتهای پیام/گ

برداشت زعفران در خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.