سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگران کننده نبودن بیماری آنفولانزا در استان کرمان

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر استان کرمان گفت: وضعیت شیوع بیماری آنفولانزا در استان نسبت به کشور دچار تغییر آنچنانی نیست وافزایش موارد بدلیل سرمای زودرس هوا است.

دکتر مهدی شفیعی مدیر گروه پیشگیری ومبارزه با بیماری‌های واگیر استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در رابطه با شیوع بیماری آنفلوانزا در استان کرمان گفت:از اول ماه مهر سال جاری بدلیل شروع زودرس فصل سرما در کرمان، سرماخوردگی وبیماری‌های تنفسی مثل آنفلوانزا شیوعش بیشتر است که مردم باید با رعایت کردن یه سری شرایط بهداشتی و اصول حفاظت فردی می‌توانند کمتر دچار این بیماری‌های تنفسی شوند.

او افزود: وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان کرمان نسبت به کشور دچار تغییر آنچنانی نیست و این وضعیت روند طبیعی دارد وهیچ تعطیلی در این خصوص نداشته ایم.

شفیعی تصریح کرد: ما فصل این بیماری را مورد تفتیش قرار داده ایم وافزایش موارد بدلیل فرارسیدن سرمای زودرس هوا است.

شفیعی مدیر گروه پیشگیری ومبارزه با بیماری‌های واگیراستان، توصیه‌هایی برای والدین داشت وعنوان کرد: در صورت مشاهده ناخوش احوالی در کودکان از فرستادن آن‌ها به مدرسه خودداری کرده وحتما توسط پزشک متخصص مورد معاینه قرار گرفته واگر تشخیص به سرماخوردگی وآنفولانزا داده شد تا بهبودی در منزل استراحت کنند.

او ضمن اشاره به بیماری اچ آی وی گفت: دیروز روزجهانی ایدز بود وهمه‌ی دنیا مراسمی برای آگاهی وحساس سازی افکار عمومی ومسئولین، در خصوص رویکرد پیشگیری وکنترل این بیماری در جهان وجوامع برگزار شد که ماهم پیرو این موضوع همین اقدامات را در کشور انجام می‌دهیم.

مدیر گروه پیشگیری ومبارزه با بیماری‌های واگیراستان کرمان بیان کرد: نکته مهم این است که این بیماری امروزه مثل دوران گذشته نیست که ایدز بیماری غیر قابل باشد وباعث مرگ ومیر شود بلکه دارو‌های خیلی خوبی موجود است که افراد باتشخیص زود هنگام می‌توانند این بیماری را در بدن کاملا کنترل کنند.

او گفت: اگرچه این ویروس ازبین نمی‌رود، ولی می‌توان با درمان به موقع، به یک بیماری مزمن تبدیل شود وافراد به کیفیت زندگی خود ارتقا ببخشند.

شفیعی با اشاره به شعار هفته جهانی ایدز، بیان کرد: شعار این هفته به نام تشخیص ودرمان به موقع باعث سلامتی وپیشگیری از ویروس ایدز نام گذاری شده است وتمام برنامه هایمان در این خصوص متمرکز برآموزش عموم مردم جامعه است.

مدیر گروه پیشگیری ومبارزه با بیماری‌های واگیراستان کرمان ادامه داد: جامعه‌ای موفق به کنترل این بیماری است که بیش از ۷۰ درصد مردم اطلاعات کامل از این بیماری وراه‌های انتقال وعدم انتقال ومحافظت از خودشان داشته باشند که این شاخص در جامعه واستان کرمان بسیار پایین است.

او عنوان کرد: شهروندان می‌تواننداطلاعات مهم را از منابع خبری معتبر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ورسانه‌هایی که به این امر می‌پردازند پیگیری کرده تا در کنترل این بیماری واگیر دار موفق باشند.

مدیر گروه پیشگیری ومبارزه با بیماری‌های واگیراستان کرمان گفت: مردم استان می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع سلامت ومشاور ما، ویا با تماس با شماره ۳۶۵۵ که آماده برای اطلاع رسانی است، درصورت لزوم به انجام آزمایشات کاملا رایگان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س

شیوع بیماری آنفلوانزا در استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.