سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات معلولین

استان سمنان با دارا بودن بالغ‌ بر ۱۲ هزار و ۲۳۴ معلول ۳۰ درصد فضا‌های فرهنگی آن مناسب معلولان نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا ایزد پور، مدیرکل بهزیستی استان سمنان، بابیان اینکه استان سمنان ۱۲ هزار و ۲۳۴ معلول دارد گفت: از این تعداد چهار هزار و ۵۸۹ نفر زن و هفت هزار و ۶۴۵ نفر مرد و یک هزار و ۴۲ نفر را کودک زیر ۱۲ سال شامل می‌شود که اداره کل بهزیستی با تحت نظارت داشتن ۴۰ مرکز در قالب شبانه‌روزی، روزانه و کارگاه‌های حمایتی در بخش توان‌بخشی در حال ارائه خدمات به معلولان است.

او بابیان اینکه از تعداد معلولان استان سمنان شش هزار و ۳۱۱ نفر به‌صورت مادرزادی و تعداد ۷۳۵ نفر ژنتیکی معلولیت دارند، افزود: یک هزار و ۴۲۴ نفر نقص بینایی، چهار هزار و ۸۳۲ نفر صوت و گفتار، ۱۲۶ نفر معلول ذهنی، یک هزار و ۳۰۴ نفر معلولیت روانی و یک هزار و ۷۶۰ نفر معلولیت شنوایی دارند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه حدود ۳۰ درصد اکثر فضا‌های فرهنگی و آموزشی استان مناسب حضور معلولان نیست، ابراز کرد: برخی فضا‌های فرهنگی و آموزشی نامناسب است که رفع این مشکلات، تلاش و همکاری تمامی ارگان‌های دست‌اندرکار و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

ایزد پور تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از فضا‌ها و مبلمان شهری استان سمنان مناسب‌سازی شده‌اند که نیاز است شهرداری‌ها در این خصوص فعالیت و اقدامات بیشتری داشته باشند تا شاهد تسهیل عبور و مرور معلولان باشیم.

او بابیان اینکه طی هشت‌ماهه گذشته سال جاری ۱۲۱ نفر از معلولان استان سمنان برای دریافت وام خوداشتغالی به بانک‌های عامل معرفی شدند، تصریح کرد: بهزیستی طی سال ۹۷ در امر اشتغال معلولان موفق به کسب رتبه برتر در دستگاه‌های اجرایی استان شده است.

۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام / م

حدود ۳۰ درصد از فضا‌ها و مبلمان شهری استان سمنان برای معلولین مناسب‌سازی شده‌اند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.