سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراکز درمانی مراغه آماده ارائه خدمات پیشگیرانه و درمانی آنفلوآنزا هستند

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه از آمادگی تمامی مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان برای ارائه خدمات پیشگیرانه و درمانی آنفلوآنزا هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، تنومندرییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه افزود: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال بروز آنفلوآنزای فصلی، نشست کمیته بحران این دانشکده برگزار و تمهیدات لازم برای آماده سازی مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان انجام شده است.

اوبا اشاره به ایجاد هماهنگی لازم برای هر نوع اقدام پیشگیری و درمان گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه دارو و تجهیزات درمانی برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا وجود ندارد.

تنومندگفت: در صورت نیاز به دارو، تجویز واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های خطر به طور مدیریت شده بوده و این امر با نظر متخصصین عفونی مسوول باید انجام می‌شود.

او با تاکید بر اختصاص بخش‌های جداگانه در مراکز درمانی برای پذیرش بیماران مشکوک به آنفلوآنزا گفت: این بخش‌ها در مراکز درمانی این شهرستان ایجاد شده و آماده ارائه خدمات به مراجعان است.

او افزود: همچنین هماهنگی‌های لازم با درمانگاه‌های سطح شهر انجام شده و لزوم توجه به پذیرش بیماران در این مراکز هم مورد تاکید قرار گرفته است.

تنومند گفت: تمهیدات لازم برای به حداقل رساندن پذیرش بیماران ضروری در مراکز درمانی، جلوگیری از ازدحام در بخش اورژانس و بخش‌های بستری مراکز درمانی انجام شده است.

او گفت: همچنین هماهنگی با ادارات از جمله اداره آموزش و پرورش برای پیشگیری در مدارس از جمله مواردی بود که مورد تاکید قرار گرفته است.

او با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا افزود: عدم تماس با بیماران مشکوک به سرماخوردگی و آنفلوآنزا، شستشوی مرتب دست‌ها با مایعات ضدعفونی کننده و در صورت بروز علائم بیماری مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی از نکاتی است که مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

انتهای پیام /ک

رعایت نکات بهداشتی مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزا

 

برچسب ها: بهداشت و درمان ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.