سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خبرداد؛

نقش کلیدی زنان در تحقق راهبرد جامعه پردازی اسلامی

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور گفت: زنان نقش کلیدی و محوری در تحقق راهبرد دولت‌سازی اسلامی و جامعه پردازی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: گام دوم انقلاب حرکتی به سمت شکل گیری تمدن اسلامی است که برای تحقق این راهبرد باید دولت سازی اسلامی و سپس جامعه پردازی اسلامی شکل بگیرد و زنان نقش کلیدی در این زمینه دارند.

او افزود: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند که بر نیم دیگر جامعه نیز موثر هستند و آمار نشان دهنده نقش و ظرفیت زنان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است و باید استفاده از این ظرفیت بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

بهجت‌پور ادامه داد: ملت ایران با انقلاب، برگی زرین در تاریخ کشور رقم زدند و پس از چهار دهه از انقلاب اسلامی، ارزش‌ها را به عنوان هویت کشور تعریف کردند.

او افزود: بعد از تعریف ارزش‌ها و هویت ایرانی- اسلامی اکنون گام بعدی تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی کردن ارزش‌هاست که جامعه پردازی اسلامی لازمه حرکت در مسیر درست است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: حوزه علمیه برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی، توسعه و ارتقای کیفیت آموزشی را در دستور کار خود قرار داده و در گام اول حوزه‌های علمیه تربیت یک طلبه به ازای هر ۱۰ هزار نفر را در کشور هدفگذاری کرد و اکنون بیش از ۱۰۰ هزار طلبه خانم در سه سطح مختلف در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور مشغول به تحصیل و بیش از ۸۰ هزار طلبه خانم دانش‌آموخته هستند.

او یادآور شد: زنان حوزوی با توجه به مهارت و آموزش‌هایی که فراگرفته‌اند ظرفیت به کارگیری در پست‌های مدیریتی را دارند و می‌توان از این ظرفیت در پست‌های مدیریتی کشور بهره گرفت، اکنون از ظرفیت زنان حوزوی بیشتر در آموزش و پرورش استفاده شده است.

بهجت‌پور تصریح کرد: ۵۰۰ مرکز حوزه علمیه خواهران در کشور وجود دارد که به جز یک یا دو پست تمام مسئولیت‌ها و پست‌ها از ظرفیت زنان حوزوی استفاده شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در استان‌ها از ۶ نیروی کادری، چهار معاونت از خانم‌ها استفاده می‌شود، بیان کرد: براساس آمار بیراه نیست عنوان کنیم ۸۰ درصد حوزه‌های علمیه خواهران با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی زنان حوزوی اداره می‌شود.

استان سمنان دارای هشت حوزه علمیه خواهران است و بیش از ۵۰۰ طلبه در مقاطع عمومی و تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ح

استان سمنان دارای هشت حوزه علمیه خواهران است

برچسب ها: انقلاب ، حوزه علمیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.