سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخذ گواهی سلامت محصول مرکبات نخستین بار در مازندران

برای نخستین بار در مازندران باغدار قائم شهری موفق به دریافت گواهی سلامت محصول مرکبات در این استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ایمان ثلاثی باغدار پیشرو قائم شهری پس از سه تلاش مستمر در باغ ۱۲ هکتاری خود در روستای خطیرکلا قائمشهر توانست با استفاده از روش‌های نوین مدیریت تغذیه و اعمال مراقبت و نظارت صحیح در فرایند تولید برای نخستین بار موفق به  اخذ گواهی سلامت محصول مرکبات در استان شود.

این بهره بردار نمونه، استفاده درست و به موقع نهاده‌ها و رعایت اصول صحیح مبارزه با آفات و بهره مندی از توصیه‌های کارشناسان کنترل کیفیت در برند سازی محصول سالم و گواهی شده مرکبات را از شاخص‌ها و عوامل تاثیر گذار در اجرای این طرح اساسی برشمرد.

رعیت پناه کارشناس کنترل کیفی محصولات سالم کشاورزی، بازار پسندی و قابلیت صادرات را از دیگر مزایا و آثار این طرح در بهبود و کیفی سازی محصول مرکبات دانست که با اخذ گواهی سلامت محصول از وزارت جهاد کشاورزی، بازار‌های هدف کشور‌های منطقه برای عقد قرارداد خرید این محصول خواهند آمد.

با توسعه و گسترش طرح تولید محصول سالم گواهی شده مرکبات که عاری از سموم و مواد آلاینده است علاوه بر رقابت محصولات باغداران مازندران با محصولات کشور‌های خارج و رفع دغدغه باغداران نسبت به عرضه و فروش این محصول، امکان صادرات حداکثری مرکبات مازندران به کشور‌های منطقه فراهم می‌شود.

با توجه به تولید محصول مازاد مرکبات، اجرای طرح کیفی سازی و اعطای گواهی سلامت به باغداران مازندران، مشکل عرضه و فروش مرکبات مازندران برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/س

اخذ گواهی سلامت محصول مرکبات نخستین بار در استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.