سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

افتتاح صندوق شغل برای افراد دارای معلولیت/ ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای ارتقاء زندگی معلولان

شریعتمداری درباره آخرین اقدام‌های انجام شده در جهت ارتقاء زندگی معلولان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش روز جهانی افراد دارای معلولیت گفت:وظیفه دارم در این جشن باشکوه این روز را تبریک بگم و اعلام کنم بدون تردید در رسیدگی به وضعیت معلولان و ارتقاء سطح زندگی ان‌ها نیازمند همراهی همه جامعه هستیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: همه افراد ممکن است محدودیت داشته باشند، ولی باید همه ان‌ها در جامعه مشارکت کامل داشته باشند و این هدف باید تعقیب شود و ما باید جامعه را آگاه کنیم.

شریعتمداری ادامه داد: جامعه ما هنوز توجیه نیست که چگونه باید با معلولان برخورد کنند و آگاه سازی جامعه و تغییر افکار مردم درباره معلولان یکی از کار‌های بزرگ ما است.

او ادامه داد: این اقدام نیازمند همکاری سازمان‌ها است و ما باید با برنامه ریزی در این مسیر حرکت کنیم و تغییر نگرش در مقابل معلولان باید در همه حوزه‌ها انجام شود.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: همه ما باید بدانیم با معلولیت لحظه‌ای فاصله داریم و این هیچ نقصانی نباید در زندگی ما ایجاد کند و باید به توانایی خود بیفزایم.

شریعتمداری ادامه داد: هفته جهانی معلول فرصتی خوبی است که تعمیم ببخشیم آگاهی خود در حوزه معلولان را و بر ما مسئولان واجب است گام‌های موثری برای ارتقاء زندگی معلولان برداریم.

او تصریح کرد: ایجاد صندوق شغل برای معلولان از دیگر اقدام‌های دولت تدبیر و امید برای معلولان است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بسیار خشنودیم با همکاری شما و فرهیختگان قانون جامعه معلولان را نهایی کنیم و من پارسال وعده دادم تمامی قوانین مربوط به معلولان را نهایی کنیم و مفتخرم اعلام کنم که تمامی قوانین و دستورالعمل‌ها به تصویب هئیت دولت رسید.

شریعتمداری تصریح کرد: ما در دولت به معلولان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌کنیم و این اقدام از روز ۱۶ آذر عملیاتی می‌شود و بر اساس قانون توانستیم کمک معیشت را برای افراد معلول برقرار کردیم.

او ادامه داد:سازمان بهزیستی از ۲۰۰ هزار تومان حق پرستاری را به ۵۵۰ هزار تومان افزایش داد و این گام کوچکی برای جامعه معلولان بود و می‌توانم اعلام کنم واگذاری ۱۵۰۷ باب واحد مسکونی به افراد معلول گام دیگری در ارائه خدمات به جامعه معلولان بود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امکاناتی را برای صاحبان مشاغلی که افراد معلول را بیمه می‌کنند در نظر گرفتیم‌ و می‌توانم بگوییم از ۶ آیین نامه مربوط به معلولان تمام آن‌ها به تصویب رسید.

شریعتمداری گفت: اجرای کامل قانون افراد دارای معلولیت نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع بودجه نیاز است که تا به امروز تنها ۱ هزار میلیارد آن محقق شده است.

او ادامه داد: در آستانه تصویب بودجه سال ۹۹ می‌خواهم همکاران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به حقوق و نزایای معلولان داشته باشند و این توجه نیازمند منابع است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.