سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد؛

ترافیک پیچیده و سنگین معابر منطقه یک

پورسیدآقایی گفت: ترافیک منطقه یک از همه مناطق شهر تهران پیچیده‌تر و معابر آن بیشترین ترافیک را دارد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نظارت ستادی منطقه یک با حضور سید حمید موسوی شهردار منطقه یک، معاونان، مدیران و... برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر با اجرای طرح‌های ترافیکی و کنترل آلودگی هوا قفل ترافیکی در معابر مرکزی تهران نداریم و تنها بزرگراه‌های بیرونی از جمله شهید همت، نیایش، امام علی (ع) به دلیل تردد سنگین وسایل نقلیه مشکل ترافیکی دارد، اما ترافیک منطقه یک از همه مناطق شهر تهران پیچیده‌تر و معابر آن بیشترین ترافیک را دارد.

وی گفت: منطقه یک پر درآمدترین منطقه تهران است، بر همین اساس باید خدمات رسانی و زیرساخت‌های شهری آن نیز برای ساکنان و شهروندان این منطقه به فراخور هزینه‌ای که برای شهر می‌دهند، ارتقاء یابد.

پور سید آقایی با تأکید بر توسعه شبکه حمل و نقل عمومی در منطقه یک گفت: با نوآوری و خلاقیت باید مد‌های جدید حمل و نقلی در این منطقه مورد بررسی قرار گیرد و خطوط مترو خط یک و سه با اتصال و ادامه در مسیر‌های پر تردد این منطقه بتواند ترافیک عبوری معابر را کاهش دهد.

شهردار منطقه یک نیز تصریح کرد: منطقه یک علاوه بر نقش سکونتی دارای محل‌های تفرجگاهی و گردشگری است که نیاز است هم درخواست‌های اهالی آن و هم گردشگران مورد توجه قرار گیرد و با اجرای طرح‌های موثر وضعیت ترافیکی آن ساماندهی شود.

وی تقویت حمل و نقل عمومی، تقویت مسیر پیاده و دوچرخه، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ترافیکی، ساماندهی پایانه تجریش، تسریع در فرآیند اصلاح خیابان کامل در محور خیابان شهرداری، ساماندهی ترافیکی غرب منطقه با استفاده از مد‌های جدید حمل و نقلی را از مهم‌ترین درخواست‌های مردمی و اقدامات منطقه یک دانست که اجرای آن‌ها می‌تواند وضعیت تردد منطقه را ساماندهی کند.

موسوی اجرای رینگ ترافیکی خیابان‌های ولیعصر (عج)، شهرداری و شریعتی را کار ماندگار در منطقه یک دانست که می‌توان با مطالعه بیشتر و اجرایی شدن آن در ساماندهی ترافیک این محدوده نقش موثری داشته باشد.


بیشتر بخوانید: ایرادات پلیس به طرح ترافیک جدید سطحی و غیرکارشناسی است/ لزوم تجهیز همه خودرو‌های دیزلی به فیلتر جذب دوده


وی استفاده از مد‌های جدید حمل و نقلی در محدوده غربی منطقه از پارکینگ نمایشگاه بین المللی به توچال را طرح دیگری دانست که اجرایی شدن آن، ترافیک عبوری ولنجک را ساماندهی و جاذبه جدید گردشگری و الگویی برای سایر مناطق خواهد شد که مطالعات آن انجام و سرمایه گذار هم اعلام آمادگی کرده است و اجرایی شدنش نیازمند همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر ارگان‌های زیربط است تا بتوان منطقه را به سمت نو آوری و تحول پیش برد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترافیک ، آلودگی هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.