سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ٣٠ هزار تست سریع ایدز در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی

معاون پیشگیری و توسعه سازمان بهزیستی گفت: تاکنون ٣٠ هزار تست سریع ایدز در مراکز کاهش آسیب که عمدتا مراکز ترک اعتیاد هستند، انجام داده‌ایم.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی یوسفی، رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران درباره شفافیت فعالیت‌های اقتصادی هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران اظهار کرد: با تلاش نیرو‌های واحد امور مالی، فروش و فناوری اطلاعات، فرمت فاکتور‌های فروش به نمونه مورد تایید سازمان امور مالیاتی اصلاح شده است که این اقدام گام مهمی در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام تکالیف قانونی برشمرده شده است.

او افزود: به دنبال این اقدام راهبردی با تلاش مضاعف واحد‌های فروش و امور مالی برای اولین بار در هیات امنای صرفه جویی ارزی اطلاعات هویتی و عملکردی اشخاص طرف معامله به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی مقرر داشته، جمع‌آوری شده است.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ادامه داد: به موازات این اقدامات صورت پذیرفته با هماهنگی واحد‌های بازرگانی خارجی و ترخیص و با پیگیری مستمر نیرو‌های واحد‌های مذکور اطلاعات کامل کالا‌های ترخیص شده به انضمام شناسه شرکت‌های خارجی فروشنده از نمایندگی‌های داخلی آن‌ها اخذ شده است.

او بیان کرد: همچنین نحوه مصرف اعتبارات سرمایه ابلاغی برای خرید انواع دستگاه‌های رادیولوژی، شتاب‌دهنده‌ها، انواع ونتیلاتور بزرگسال و اطفال، همودیالیز تولید داخل، انواع مانیتورینگ و ماشین بیهوشی بوده است.
 
 یوسفی گفت: در جهت حمایت از تولید ملی و اشتغال، بیش از ۷۲ درصد خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز از تولیدکنندگان داخلی انجام گرفته است.

کاهش آسیب، مهمترین برنامه برای کنترل ایدز است

رضا زاده، معاون پیشگیری و توسعه سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت‌های و عملکرد سازمان بهزیستی در پیشگیری از ایدز در همایش روز جهانی ایدز اظهار کرد: سازمان بهزیستی از مهمترین شرکای برنامه پیشگیری و کنترل ایدز است و با سابقه برنامه اعتیاد و آسیب اجتماعی نقش مهم در کنترل ایدز دارد و این سازمان ارائه دهنده خدمت به قشر ضعیف جامعه بوده و می‌تواند در کنترل ایدز موثر باشد و ما اعتقاد داریم کاهش آسیب مهمترین برنامه برای کنترل ایدز است و نباید اجازه تضعیف آن را بدهیم.

او ادامه داد: معتقدیم بهترین روش مداخلات مداخلات اجتماعی است و باشگاه‌های مثبت برای مبتلایان و متاثران راه اندازی شده است و این باشگاه‌ها خدمات حمایتی می‌دهند و ترجیح داده می‌شود به مراکز بیماری‌های رفتاری دانشگاه‌ها باشد و آموزش و مشاوره از جمله مشاوره روانشناسی، ازدواج و جنسی از جمله خدمات حمایتی، فرهنگی و اقتصادی در این باشگاه‌هاست.

بهزیستی بیان کرد: همچنین کمک هزینه‌ای غیر نقدی به مبتلایان داده می‌شود و در شغل‌یابی و تحصیل و کاهش انگ و تبعیض اقداماتی صورت می‌گیرد که این خدمات در کنار درمان است، خدمات مددکاری و باروری نیز به اعضای باشگاه مثبت داده می‌شود.

او گفت:  ١٢٠ مرکز گذری در بهزیستی داریم که ٢١ هزار و ۵٨٣ نفر تحت پوشش قرار دارند و ١٠۵ مرکز برای مردان و ١۵ مرکز برای زنان است و ١٧ هزار و ٨۴٧ نفر از افراد تحت پوشش مرد هستندو ٣٠ هزار تست سریع ایدز در مراکز کاهش آسیب که عمدتا مراکز ترک اعتیاد هستند، انجام داده‌ایم.

رضا زاده تصریح کرد: ٨٢ مرکز شبانه یا سرپناه داریم که ٧ هزار و ٣٠٨ نفر را پوشش می‌دهد که ۵ هزار و ۶۴٩ نفر از افراد تحت پوشش را مردان تشکیل می‌دهند.

معاون پیشگیری و توسعه سازمان بهزیستی در پایان گفت: در روستای لردگان نیز باشگاه مثبت در هفته گذشته راه اندازی شد و تاکنون در کل کشور ٢۵۴٠ نفر مشاوره روانشناسی، ۴٧٢ نفر خدمات دندانپزشکی، ٨٩٣ نفر خدمات پزشکی، ٧٨۶ نفر کمک هزینه تحصیلی و ١۴۶٠ نفر خدمات حمایتی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.