سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/گزارش اختصاصي؛

بادبادکها با باد مخالف بالا می روند

همه ما بارها در موقعیت هایی قرار گرفته ایم که گفتن کلمه «نه» برایمان دشوار است و توانایی برخورد مناسب و بیان نظر خود را نداریم.

 اگر از آن دسته از افرادی هستید که به دفعات در مقابل چنین درخواست هایی تسلیم شده و با آنها موافقت می کنید و البته از این بابت احساس ناخوشایندی دارید این گزار می تواند به شما کمک کند تا توانایی مهارت نه گفتن را در خود افزایش دهید.

هانم علیمددی روانشناس حوزه کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه از چه سنی مهارت نه گفتن را در کودکان تقویت کنیم گفت: کودکان درهر دوره سنی دارای یک سری ویژگی های رفتاری، شناختی، عاطفی و هیجانی خاص خود هستند که در سن5/1 تا 3 سالگی بسیار لجباز ، یک دنده و استقلال طلب می شوند و احساس مالکیت خیلی زیادی نسبت به خودشان و وسایل اطراف دارند.این روانشناس با توجه به این دوره خاص از زندگی کودکان از والدین آنها خواست این احساس مالکیت ها را از کودکان خود سلب نکنند ، چراکه یکی از دلایلی می تواند باشد که مهارت «نه» گفتن را در کودکان تضعیف می کند.

وی در پایان تقویت اعتماد به نفس ، تقویت مهارت خود آگاهی، پائین آوردن گفتگوهای منفی درونی و تغییر تیپ شخصیتی را از مهمترین راه کارهای توانایی مهارت «نه» گفتن در افراد دانست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.