سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه‌کننده فیلم «چ» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر را قصاص قبل از جنایت نکنیم

مهدی کریمی درخواست کرد از حاشیه‌سازی و فضاسازی منفی برای انتخاب فیلم‌های جشنواره فجر امسال خودداری شود.

مهدی کریمی تهیه‌کننده سینما، درباره کار سخت هیئت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با توجه به حضور فیلمسازان با تجربه دهه‌های مختلف و جوان، به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: اینکه در ابتدای راه حاشیه‌سازی نشود، بهترین کار است؛ اعضای هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های خوب را انتخاب و معرفی می‌کنند. برخی فضاسازی‌ و حاشیه‌سازی‌ها بار منفی برای هیئت انتخاب و برگزارکنندگان جشنواره ایجاد می‌کند.

وی افزود: همیشه هیئت انتخاب به صورت نسبی با توجه به بحث کمی و کیفی فیلم‌های شرکت کننده، دست به انتخاب می‌زنند. حال اگر فیلم منِ نوعی از حضور در این رقابت بازمی‌ماند، شاید به سلیقه آن‌ها نزدیک نبوده است. من می‌گویم اگر قصاص قبل از جنایت نکنیم، بیشترین کمک را به برگزاری شایسته جشنواره فجر کرده ایم. اینکه امسال فیلمسازان نسل‌های مختلف با قدرت و کیفیت کار‌های سینمایی متفاوتی را ساخته اند را باید به فال نیک گرفت.

این تهیه‌کننده اظهار کرد: متأسفانه برخی در فضای ژورنالیستی نان التهابات را می‌خورند؛ گویی فضای آرام، انگیزه و درآمدی برای آن‌ها ندارد. من فکر می‌کنم برخی از این شلوغ کاری‌ها و ایجاد بحث‌ها بدشان نمی‌آید.

کریمی افزود: ما باید قبول کنیم که هر هیئت انتخاب و داوری، با توجه به سلیقه خود و انتخاب نسبی که می‌تواند از نظر کیفی نسبت به فیلم‌ها داشته باشد، در این سال‌ها عمل کرده است. ما اگر بخواهیم با ایجاد التهاب نظر هیئت انتخاب را به نظر خودمان نزدیک کنیم، راه به جایی نمی‌بریم. حتی اگر نظر خودمان هم پیاده شود، باز راجع به آن نقد و حرف داریم.

این تهیه‌کننده گفت: در این بین به کسانی که قصاص قبل از جنایت می‌کنند و می‌گویند، فلان سرمایه گذار و یا سازمان متمول چند فیلم در جشنواره دارد، باید گفت که شما بیایید انتخاب کنید! یعنی اگر آنها باشند می‌خواهند فیلم‌های باکیفیت را کنار بگذارند و بعد سراغ فیلم‌های متوسط و ضعیف آقای x و y بروند؟!

تهیه‌کننده «آژانش شیشه‌ای» بیان کرد: امیدوارم در جشنواره امسال فیلم‌های با کیفیتی باشند تا از تماشای آنها لذت ببریم؛ شاید به ندرت چنین اتفاقی بیفتد که فیلمسازان با تجربه و فیلم اولی و متنوع در یک دوره حضور داشته باشند. به نظرم جوّ امسال نوید یک جشنواره با کیفیت را می‌دهد.

کریمی در پایان گفت: دو یا سه دهه قبل تولید سالیانه سینمای ایران حدود هفتاد فیلم بوده و الان به بیش از یکصد و نزدیک صد و پنجاه فیلم رسیدیم. از آنجا که سالن سازی فراوانی داشتیم و روش‌های نمایش فیلم نیز تغییر کرده و به روز شده، روند اکران جواب می‌دهد. دوستانی که با همه کم و کاستی‌های سینما، دلسوز هستند و به روند رو به رشد آن کمک کرده اند، امیدوارم باز هم به هنر هفتم کشورمان کمک کنند؛ چون با نق زدن و زیرآب زدن و تخریب کردن همدیگر آسیب بیشتری به فعالان این صنف و آثارشان زده می‌شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.