۱-سوئیچ اینرسی (قطع کن پمپ بنزین)، بخصوص در هنگام ضربه خوردن یا افتادن در دست انداز متداولترین دلیل خاموش شدن و روشن نشدن خودرو است.
۲- کانکتور برق اصلی زیر داشبورد که با گرم شدن شل میشود. این اشکال وقتی که دزدگیر نصب میشود بروز میکند، زیرا کانکتور سمت دزدگیرها غیر استاندارد است و نصابها هم دقت نمیکنند.
۳- اشکال در کانتکتور پمپ بنزین داخل باک
۴- مشکل از سوکت بنزین داخل کاپوت (سوکتهای ECU - خودرو ۲۰۶SD)
۵- مشکل از سوکت برق پمپ بنزین جلو پای راننده (۴۰۵)
۶- تعویض سنسور اکسیژن بد با جنس بهتر (مشکل متداول در تیبا)
۷- کثیفی یا اشکال در استپر موتور (معمولاً با کاهش سرعت یا افزایش ناگهانی شتاب اتفاق میافتد.)
۸- مشکل از اتصال باتری
۹- مشکل از ECU (مشاهده شده با فرمت و برنامه ریزی مجدد هم حل نمیشود و نیاز به تعمیر یا تعویض ECU است. عمدتاً ۲۰۶های جدید)
۱۰- فیوز ۸۰ آمپر اصلی داخل جعبه فیوز داخل کاپوت (تیبا)
۱۱- پاره شدن تسمه دینام یا مشکل در هرزگرد دینام (۲۰۶)
۱۲- گشاد بودن جای ۲ فیوز مربوط به سوخت، باید با پیچ گوشتی جای فیوزها تنگ شود. (سمند)
۱۳- هوا کشیدن واشر مپ سنسور (سنسور گاز - تندر ۹۰)
۱۴- سوختن یا گیرکردن پمپ بنزین
منبع:خودروکار
انتهای پیام/