سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المشاط: از گفت‌وگو‌هایی که به پایان محاصره یمن منجر شود استقبال می‌کنیم

رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی سخنانی به مناسبت پنجاه و دومین سالروز استقلال یمن جنوبی گفت بازنگری در اشتباهات گذشته و احترام به یمن اولین شرط برقراری امنیت در منطقه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی سخنانی به مناسبت پنجاه و دومین سالروز استقلال یمن جنوبی گفت: «به مردم، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، سالروز استقلال یمن جنوبی را تبریک می‌گویم.»

مهدی المشاط گفت: «قدرت و توان ما در کشور و منطقه به این دلیل است که ما ملتی متحد هستیم. بازنگری در اشتباهات گذشته و احترام به یمن اولین شرط برقراری امنیت در منطقه است. ما از گفت‌وگو‌های جدی که به توقف جنگ، پایان محاصره و حضور نظامی بیگانگان در یمن منجر شود؛ استقبال می‌کنیم.»

المشاط اعلام کرد: «جای بسی تاسف است که با گذشت زمان زیادی از استقلال یمن جنوبی، عدن بار دیگر تحت اشغال اشغالگران است. مبارزان یمنی باید با عزمی راسخ به حتمی بودن پیروزی، ایمان داشته باشند. سالروز استقلال یمن جنوبی در ۳۰ نوامبر به عنوان نمادی برای جنگ میان حق و باطل و ظالم و مظلوم باقی خواهد ماند. ما مبارزات و فداکاری مردم بزرگ یمن را گرامی می‌داریم و به قهرمانان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن افتخار می‌کنیم.»


بیشتر بخوانید: وزیر دفاع یمن: ارتش سلاح‌های راهبردی در دست دارد/ جنگ واقعی بین ما و متجاوزان هنوز آغاز نشده است


رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین موضع احزاب و جریان‌های سیاسی ملی، قبایل وفادار، نقش علماء، اصحاب رسانه، آموزش، بهداشت و همه تلاش‌های سازمان‌های بین المللی را ستود.

المشاط گفت: «ما تلاش همه حافظان امنیت را گرامی می‌داریم و خود را متعهد به حمایت از آن‌ها می‌دانیم. ما خود را متعهد به دفاع از امنیت، کرامت و آرامش مردم می‌دانیم. ما به لبیک مردم یمن به پیام رهبر انقلاب یمن در شرکت در راهپیمایی سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) افتخار می‌کنیم. سالروز آزادی جنوب یمن فرصت مناسبی برای مرور دوباره درس‌ها و عبرت هاست.»

در همین حال یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز جمعه اعلام کرد پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی با شلیک یک موشک زمین به هوا، بالگرد پیشرفته ائتلاف متجاوز سعودی را ساقط کردند.

سریع گفت موشک زمین به هوای مورد استفاده دارای فناوری جدید است و تاکید کرد به زودی این موشک رونمایی خواهد شد. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.