سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع یمن: ارتش سلاح‌های راهبردی در دست دارد/ جنگ واقعی بین ما و متجاوزان هنوز آغاز نشده است

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن اعلام کرد در صورت ادامه تجاوزگری علیه این کشور، منافع بین‌المللی بیش حد تصور آسیب خواهد دید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سرلشکر ستاد محمد ناصر عاطفی، وزیر دفاع در دولت نجات ملی یمن در صنعا، تاکید کرد نیرو‌های مسلح یمن ابتکار عمل را در دست دارند و برای دفاع از کشورشان سلاح‌های راهبردی و بازدارنده در اختیار دارند.

او در سخنانی به مناسبت ۵۲ امین سالگرد سالگرد استقلال یمن گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی ابتکار عمل و سلاح‌های راهبردی و بازدارنده در دست دارند تا از کشور و حاکمیت ملی آن دفاع کنند.

 وزیر دفاع در دولت نجات ملی یمن با یادآوری کردن طرح پیشنهادی رئیس شورای عالی سیاسی یمن و توصیه‌های دبیرکل انصارالله درباره صلح به کشور‌های متجاوز، افزود: اگر تجاوزگری و محاصره یمن ادامه پیدا کند، به متجاوزان می‌گوییم که جنگ واقعی بین ما و آن‌ها هنوز آغاز نشده است. پیام من برای کشور‌های جهان از جمله کشور‌های ائتلاف و در راس آن‌ها رژیم صهیونیستی آن است که امنیت جهانی به ویژه در زمینه اقتصادی، مشروط به تامین امنیت ملی جمهوری یمن است.

عاطفی با تاکید بر معادله ”امنیت در برابر امنیت“، گفت: یا امنیت و ثبات کامل و رفاه اقتصادی در جمهوری یمن برقرار می‌شود، یا اینکه امنیت جهانی به ویژه در زمینه اقتصادی آسیب خواهد دید. این حرف‌های من جنبه نمایشی و رسانه‌ای ندارد، بلکه می‌گویم ملت یمن مجبور است از خود دفاع کند؛ زیرا جهان، فقط تماشاچی کشتار ملت یمن است و هیچ اقدامی صورت نمی‌دهد.

او به متجاوزان هشدار داد: در صورت ادامه تجاوزگری علیه یمن و سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت‌ها در حق ملت یمن، منافع بین‌المللی بیش از آنچه عده‌ای تصور می‌کنند، آسیب خواهد دید. ما مجبوریم از ملت خود دفاع کنیم.

وزیر دفاع یمن گفت: ملت یمن حق دارد سر خود را بالا بگیرد و به خودش افتخار کند. سی‌ام نوامبر روز خجسته‌ای در تاریخ معاصر یمن است، زیرا مردم توانستند به لطف فداکاری‌های گسترده خود بر استعمارگران غاصب انگلیسی پیروز شوند. امروز هم وظیفه همه یمنی‌هاست که استان‌های اشغال شده در جنوب و شرق یمن را از لوث متجاوزان و مزدوران آن‌ها پاک کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.