سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو هزار واکسن آنفلوآنزا در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از توزیع دو هزار واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع آنفلوآنزای H۱N۱ به دلیل سرمای زود هنگام گفت: دو هزار واکسن آنفلوآنزا و سه هزار و ۵۰۰ کپسول تامی فلو در داروخانه‌های استان توزیع شد.

او افزود: افراد مسن، کودکان، بیماران دچار ضعف دستگاه ایمنی، مبتلایان به دیابت، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های پیشرفته کلیوی، کبدی، قلبی و عروقی و مغزی از جمله گروه‌های در معرض خطر ابتلا هستند.

جزایری اضافه کرد: در روز‌های اخیر ۱۵۰ هزار و ۲۵۶ بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده اند که بیماری ۶۳۱ نفر مشابه آنفلوآنزا بوده است.

او ادامه داد: از این تعداد، ۱۸۳ نفر شامل ۹۸ نفر خانم و ۸۵ نفر آقا بستری شدند که پس از نمونه گیری مشخص شد ۵۷ نفر درگیر آنفلوآنزا هستند.

جزایری با بیان اینکه بیشتر مبتلایان کودکان زیر ۱۴ سال و خانم‌های بالای ۵۰ سال بودند گفت: تا کنون مورد فوتی در استان نداشتیم.

او افزود: شهروندان با رعایت بهداشت فردی، فاصله گرفتن از افرادی که علائم بیماری تنفسی دارند، استراحت کافی و رعایت بهداشت در مدارس و پادگان‌ها می‌توانند از انتقال ویروس آنفولا نزا جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ز

توزیع هزار واکسن آنفلوآنزا در چهارمحال و بختیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.