سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی کتابخانه ۵۰ ساله مرودشت

کتابخانه عمومی پردیس مرودشت که نیم قرن قدمت دارد، بازسازی و بازگشایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در آیین بازگشایی این کتابخانه با اشاره به اینکه امسال سه کتابخانه عمومی در شهرستان مرودشت تعمیر، بهسازی و شاداب سازی شده است، گفت: تعمیرات سه کتابحانه عمومی ولیعصر (عج)، پردیس و دشتک ابرج امسال انجام شد، کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) در هفته دولت به بهره برداری رسید و کتابخانه دشتک نیز به زودی بازگشایی خواهد شد.

روح‌الله منوچهری با اشاره به سابقه فعالیت کتابخانه پردیس از ۵۰ سال پیش، اضافه کرد: باتوجه به فرسودگی ساختمان، بازسازی و تعمیر این کتابخانه بسیار لازم بود و این پروژه با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به سرانجام رسید.

او بیان کرد: اکنون نوبت مردم است که از این امکانات استفاده کنند. زیرساختی که باید، آماده و به‌روز می‌شد، فراهم شده و امروز باید در مسیر افزایش علاقه مردم گام برداریم؛ چراکه آمار‌ها بیان می‌کند هرجا فضا و امکانات خوب باشد، مردم از کتابخانه بیشتر استقبال می‌کنند.

منوچهری به اقدامات گسترده کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های خرد و کلان بسیاری در کتابخانه‌ها انجام می‌شود که حاصل آن، افزایش ۵۰درصدی آمار مردم در عضویت و امانت بوده است.

کتابخانه عمومی پردیس، نخستین کتابخانه شهرستان مرودشت و در سال ۱۳۵۰ تاسیس شده است. این کتابخانه ۱۱۰۰ مترمربع زیربنا و قریب به ۱۵هزار نسخه کتاب دارد. در حال حاضر ۱۳ کتابخانه عمومی نهادی و ۲ کتابخانه مشارکتی در مرودشت فعال است.

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز است.

انتهای پیام/

فعالیت کتابخانه پردیس در مرودشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.