سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعضای پارلمان عراق حمله به کنسولگری ایران را محکوم کردند

تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق حمله شب گذشته اغتشاشگران به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، «عدنان الزرفی» رئیس فراکسیون النصر در پارلمان عراق حمله به کنسولگری ایران در نجف اشرف را توطئه علیه معترضان واقعی و اعتراضات مسالمت آمیز و تلاش برای برهم زدن قدرت تصمیم گیری در نجف اشرف دانست.

«مهدی تقی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان نیز تاکید کرد برخی طرف ها می خواهند از طریق رودر رو کردن نیروهای امنیتی با مردم و حمله به اماکن دیپلماتیک و امنیتی، عراق را به سمت جنگ داخلی و آشوب بکشانند.

مهدی تقی افزود: عامل اتفاقات اخیر در برخی از استان های جنوبی نیروهای امنیتی و معترضان نیستند، بلکه برخی طرف های بین المللی تلاش می کنند تا مزدوران خود را به آتش زدن، تخریب و حمله به اماکن امنیتی تحریک کنند. در فضای مجازی نیز تلاش می شود از احساسات جوانان سوء استفاده شود.

«سلام هادی» نماینده ائتلاف سائرون هم تاکید کرد که آتش زدن و تعرض به نیروهای امنیتی توسط نوجوانانی تحریک شده صورت می گیرند که می خواهند روند اعتراضات را از مسالمت آمیز بودن خارج کنند.

وی افزود: اقدامات خرابکارانه و غیرقانونی توسط نوجوانانی تحریک شده صورت می گیرد و این اقدامات بدون مجازات نخواهد ماند. معترضان واقعی و افرادی که قصد مسالمت آمیز دارند چنین اقداماتی را انجام نمی دهند. آتش زدن اماکن دیپلماتیک و امنیتی هیچ ارتباطی با اسلام و جامعه عراق ندارد.

شب گذشته، گروهی از افراد نقاب‌دار به کنسولگری ایران در نجف اشرف حمله و اقدام به تخریب آن کردند. گفته می‌شود این افراد از شهروندان استان نجف نبوده‌اند.

در هفته‌های گذشته عراق شاهد تظاهرات مردم این کشور برای رسیدن به خواسته‌های به حق خود درباره مبارزه با فساد بود. با این حال، برخی جریان‌ها و کشور‌های منطقه با دخالت در این تظاهرات مردمی، آن را به سمت و سوی سیاسی سوق دادند. به طور مشخص عربستان سعودی با تزریق پول میان اغتشاشگران، در پی به حاشیه راندن درخواست‌های تظاهرکنندگان عراقی است.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز ضمن محکوم کردن حمله به کنسولگری کشورمان در شهر نجف اشرف، برخورد قاطع دولت عراق با عاملان این حمله را خواستار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، ایران ، نجف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.