سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز چهارمین کنگره سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی در مشهد

چهارمین کنگره ملی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی با حضور ۳۰۰ نفر از متخصصان رشته دندانپزشکی اجتماعی از سراسر کشور در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی کاظمیان رئیس چهارمین کنگره ملی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی خراسان رضوی روز پنجشنبه طی سخنانی در این همایش گفت: پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان از طریق آموزش و پژوهش یکی از اولویت‌های بهداشت دهان و دندان در کشورمان به شمار می‌رود که متخصصان دندانپزشکی اجتماعی نقش مهمی در سیاستگزاری‌های این حوزه دارند.

 او ادامه داد: حوزه فعالیت متخصصان دندانپزشکی اجتماعی از حیطه درمان خارج شده و آموزش، پژوهش و سیاستگزاری‌ها را شامل می‌شود و تغییرات اساسی به منظور ارتقای بهداشت دهان و دندان کشور از رهگذر رشته دندانپزشکی اجتماعی میسر است.
 
رئیس چهارمین کنگره ملی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی خراسان رضوی گفت: طی دو روز برگزاری این کنگره ۸۰ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر توسط متخصصان رشته دندانپزشکی اجتماعی و میهمانان خارجی ارائه می‌شود.
 
کاظمیان افزود: پنج میهمان خارجی و چهره‌های مطرح دندانپزشکی اجتماعی دنیا از کشور‌های آمریکا، استرالیا و انگلستان به نوعی در کنگره مزبور شرکت دارند یعنی چهار نفر از آنان سخنرانی ویدیویی اختصاصی خود را به کنگره ارسال کرده اند.

او برپایی پویش سلامت دهان و دندان برای همه را یکی از ویژگی‌های این کنگره عنوان کرد و تصریح کرد: این پویش به مناسبت کنگره سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی طی پنج روز گذشته با همکاری ۱۰۰ نفر از دانشجویان دندانپزشکی در مناطق مختلف پرتردد شهر مشهد اجرا شد.

رئیس چهارمین کنگره ملی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی خراسان رضوی گفت: سه موضوع پوسیدگی دندان ناشی از مصرف مکرر مواد قندی، آخرین یافته‌ها درباره زمان و الزام مسواک در طول شبانه‌روز و نقش دخانیات در پوسیدگی و بیماری‌های دهان و لثه، محور اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی این پویش بوده است.

چهارمین کنگره ملی دو سالانه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی روز پنج شنبه هفتم آذرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد و فردا جمعه به کار خود پایان می‌دهد.

در این کنگره مسوولان و سیاستگزاران حوزه بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و میهمانان خارجی به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور دارند.

انتهای پیام//ز.ق
 

چهارمین کنگره ملی  به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.