سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواب جدید غربی‌ها برای سوریه؛

نظامیان فرانسوی و انگلیسی جایگزین نیرو‌های آمریکایی در سوریه می‌شوند

بنا به گزارش روزنامه تلگراف، انگلیس و فرانسه نیرو‌های نظامی خود را جایگزین نظامیان آمریکایی در سوریه می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانسه و انگلیس قصد دارند نیرو‌های خود را به جای نظامیان خارج شده از سوریه، جایگزین آنها کنند.

روزنامه انگلیسی تلگراف گزارش داد لندن و پاریس قصد دارند به تعداد نظامیان خارج شده آمریکا از خاک سوریه، نیرو در این کشور مستقر کنند. یک مقام دفاعی آگاه انگلیس به این روزنامه گفت قرار است این جایگزینی به شکل برابر صورت گیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دسامبر گذشته با ادعای شکست گروه تروریستی داعش اعلام کرد واشنگتن نزدیک به ۲ هزار نیروی نظامی خود را از سوریه فرا می‌خواند. با این حال علی‌رغم ادعای رئیس جمهور آمریکا خروج نیرو‌های این کشور از سوریه به کندی صورت می‌گیرد و همچنان هزار نیروی نظامی آمریکا به منظور نظارت بر چاه‌های نفتی در این کشور حضور دارند.

فرانسه و انگلیس هر دو از متحدان اصلی واشنگتن در به راه‌اندازی ائتلافی غیرقانونی در سوریه بوده‌اند که بسیاری از حملات هوایی در این کشور علیه غیرنظامیان را طراحی کرد. با این حال دولت‌های فرانسه و انگلیس از افشای دقیق تعداد نیرو‌های نظامی خود در سوریه خودداری می‌کنند. گفته می‌شود این دو کشور با ابراز نگرانی از گسترش تهاجم نیرو‌های وابسته به داعش پس از خروج نیرو‌های آمریکا از سوریه، درباره استقرار هزار نیرو‌ی نظامی خود در این کشور به مذاکره پرداخته‌اند. بنا بر گزارش تلگراف در پیشنهاد انگلیس اعزام جنگنده‌هایی از سرویس ویژه هوایی و نیز نیرو‌های هنگ چتر نجات و تفنگداران دریایی مطرح شده است.

سخنگوی دولت انگلیس ادعا کرد: لندن همواره اقدامات لازم را برای اطمینان از شکست پایدار داعش انجام داده است و ما به تلاش‌مان برای ایمن نگه داشتن کشور ادامه می‌دهیم.

نشریه آمریکایی فارین پالیسی در ماه جولای به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که فرانسه و انگلیس در خصوص استقرار ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر از نیرو‌های نظامی خود در سوریه به توافق رسیدند. فارین پالیسی شمار دقیق نیرو‌های نظامی این دو کشور که قرار است در سوریه مستقر شوند، را افشا نکرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.