سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور اجرایی انتخابات شورای نگهبان

هیئت نظارت انتخابات در همه شهرستان‌ها تشکیل شده / آموزش همه هیئت‌های نظارت استان‌ها

مدیرکل امور اجرایی انتخابات شورای نگهبان گفت: هیئت‌های نظارت بر انتخابات در همه شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا نیلچی مدیر کل امور اجرایی انتخابات شورای نگهبان در گردهمایی ناظران شورای نگهبان در سالن شهید حسن پور سپاه قزوین تاکید کرد: با تشکیل هیئت مرکزی نظارت و ابلاغ این هیئت در استان‌ها، در همه شهرستان‌ها و بخش‌ها هیئت‌های نظارت انتخابات تشکیل شده اند.

او همچنین با اشاره به برگزاری آموزشی برای هیئت‌های نظارت بر انتخابات گفت: امروز در بیش از ۲۲ استان کشور به صورت همزمان دوره‌های آموزشی، تعاملی در حال برگزاری است و مابقی استان‌ها هم در روز‌های آینده برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور اجرایی انتخابات شورای نگهبان تاکید کرد: بهترین‌ها برای نظارت انتخابات شده اند و آموزش قانون یکی موضوعات مهم آموزشی آنهاست.

نیلچی قانون فصل الخطاب است افزود: از ناظران هم خواسته شده است قانوان را بدانند، اجرا کنند و از سایر دست اندرکاران هم اجرای قانون را بخواهند.

او تاکید کرد: ثبت نام و بررسی صلاحیت داوطلبان بر اساس قانون است و نتایج هم به وزارت کشور ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل امور اجرایی انتخابات شورای نگهبان با داوطلبلن شرکت در انتخابات هم توصیه کرد: به ابلاغ‌های ستاد پیشگیری توجه کنند و اگر سوالاتی درباره صلاحیت‌ها، انتخابات و موضوعات مرتبط دارند از هیات‌های نظارت استان‌ها و یا هیات نظارت مستقر در تهران پیگیری کنند.

نیلچی افزود: داوطلبان از رجوع به سایر مراکزی که احتمال سوئ استفاده وجودارند بپرهیزیند چرا که خلاف قانون است.

نیلچی گفت : انتخابات مجلس شورای اسلامی، اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است و باید با درایت تمام برگزار شود.

او به حوادث اخیر در کشور هم اشاره کرد و افزود: اگر درایت مقام معظم رهبری در این فتنه اخیر نبود کشور امروز در امنیت نبود.
 
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین هم در این گردهمایی گفت: شورای نگهبان را می‌توان نگهبان تمام انقلاب دانست و هیئت‌های نظارت حساس‌ترین جایگاه را در نظام و انقلاب دارند.

نماینده، ولی فقیه در استان خطاب به هیئت‌های نظارت انتخابات افزود: شما باید مطیع و محافظ انقلاب باشید و این فرصتی است تا بتوانید از امانت مردم به خوبی پاسداری کنید.

او افزود: باید بدون ترس و تعارف و بر اساس موازین دینی و اخلاقی در جهت احقاق حقوق مردم اقدام و نباید سلیقه‌ای عمل کرد.

امام جمعه گفت: جوانمرد بودن از شاخص‌های بسیجی است و در انتخابات باید این شاخصه را رعایت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بسیج را پرچمدار حق و حقیقت در دنیا دانست و افزود: باید منشور بسیجی بودن را در قرآن جستجو کرد.

او گفت: ما ارتش ٢٠ میلیونی را پایه گذاری می‌کنیم و در فتنه‌های اخیر ملت ایران این مانور را در راستای دفاع از ارزش‌های اسلامی و دستاورد‌های نظام اجرا کرد.

امام جمعه ادامه داد: واکنش مردم علیه دشمن در این فتنه‌ها نشان از بصیرت و آگاهی مردم دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان هم در این گردهمایی گفت: برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مهمترین رخداد‌های سال ٩٨ است و ما باید در جهت برگزاری انتخابات در تراز جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

منوچهر حبیبی افزود: انتخابات از ارکان نظام است و زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم می‌کند و راهبرد دشمن این است که زمینه حضور مردم را کمرنگ کند.

او تاکید کرد: از نقد منصفانه و سازنده استقبال می‌کنیم، اما نقد نظام را نمی‌پذیریم.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندارقزوین اجرای قانون و رعایت امانتداری را مبنای برگزاری انتخابات دانست و تاکید کرد: به عنوان رئیس ستاد انتخابات اعلام می‌کنم در روز رأی گیری امکان تخلف وجود ندارد و به صفر می‌رسد.

وی اعلام کرد: سه ستاد انتخابات در شهر‌های قزوین، تاکستان و بوئین زهرا داریم و دوره آموزشی فرمانداران و بخشداران انجام شده است.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان؛ نزدیک به ٢٠ هزار نفر در استان در برگزاری انتخابات مشارکت دارند.

حبیبی افزود: در استان هم اکنون ٨٧ درصد مردم کارت هوشمند ملی دارند.

او تاکید کرد: فهرستی از متخلفان انتخابات در دوره‌های قبل شناسایی شده است و این افراد رصد می‌شوند.

حبیبی تاکید کرد: برای سلامت انتخابات مدیریت فضای مجازی به ریاست دادستان قزوین تشکیل شده است و به همین منظور تاکنون  ٢٨ کانال بی هویت در استان شناسایی شده است.

رییس ستاد انتخابات افزود: در این دوره برای اولین بار ستاد امنیت انتخابات راه اندازی شده است.

حبیبی گفت: در برگزاری انتخابات بی رحم عمل می‌کنم و با کسی در تخلفات انتخاباتی تعارف ندارم.

دادستان قزوین هم از راه اندازی سامانه پیامکی برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خبر داد و افزود: رصد تبلیغات و همچنین روز انتخابات و نظارت بر عملکرد کاندیدا‌ها از وظایف تمام دستگاه‌های نظارتی بویژه ناظران شورای نگهبان است.

قاسمی گفت: امانتداری از حقوق مردم در انتخابات از وظایف مهم شورای نگهبان است.

قاسمی برضرورت برگزاری انتخاباتی رقابتی، پرشور و گسترده تاکید کرد و خواستار برقراری امنیت مناسب در روند برگزاری انتخابات شد.

ثبت نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه ١٠ آذرماه آغاز و انتخابات هم دوم اسفند برگزار می‌شود.
انتهای پیام/.
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.