سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفظ ۱۰ سوره از قرآن برای عاملان شهادت کذب

قاضی یکی از دادگاه‌های مشهد دو عامل شهادت کذب را به جای تحمل حبس، به حفظ ۱۰ سوره از قرآن و تهیه یک مقاله درباره مذمت دروغ محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، چندی پیش فردی در حوالی میدان امام رضا با برادران همسرش درگیری لفظی پیدا می‌کند و بین آن‌ها آتش خشم بالا می‌گیرد.

مرد جوان با مراجعه به دادسرا از برادران همسرش شکایت می‌کند و آن‌ها نیز تحت عنوان توهین از طریق فحاشی از مرد جوان شکایت می‌کنند و دو نفر شاهد را نیز به دادگاه می‌آورند.

عاملان شهادت نیز با سوگند خوردن، شهادت به توهین مرد جوان می‌دهند. قاضی با بررسی جزئیات شهادت این دو نفر؛ متوجه ضد و نقیض گویی در اظهارات آن‌ها می‌شود.

با بررسی‌های پلیس از طریق دوربین مدار بسته مشخص می‌شود عاملان شهادت در زمان وقوع نزاع، در محل حادثه حضور نداشتند و دوربین‌های مداربسته حضور آن‌ها را در خیابان خیام نشان می‌دهد.

قاضی پروند نیز به دلیل شهادت دروغ هریک از متهمان را به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم می‌کنند، اما به دلیل نداشتن سابقه کیفری، مجازات نامبردگان را به مدت یک سال تعلیق می‌کند و در ایام تعلیق، متهمان پرونده مکلف هستند نخست هریک ۱۰ سوره از جزء سی ام قرآن را حفظ و توسط واحد اجرای احکام از نامبرده امتحان شفاهی گرفته می‌شود.

دوم هر یک از متهمان باید مقاله‌ای ۲۰ صفحه‌ای درباره عواقب شهادت کذب با استفاده از منابع فقهی، قرآن و کتاب‌های علمی تهیه کنند و به واحد اجرای احکام ارائه دهند.

سوم آن‌ها باید به مدت ۴۰ روز در نماز جماعت مغرب و عشای مسجد محل شرکت کنند.


انتهای پیام//م. م
 
 

حکم جالب یک قاضی برای متهمان



منبع:قدس آنلاین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.