سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار حوادث امروز ششم آذر ماه ۹۸؛

مرگ دو بیمار مبتلا به آنفلوآنزا

مهم‌ترین حوادث امروز (ششم آذرسال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،مهم‌ترین حوادث امروز (چهار شنبه ششم آذر ماه سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا

دکتر شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از مرگ دو بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در آبادان و شادگان خبر داد و بر لزوم تزریق واکسن این بیماری در گروه‌های پرخطر به ویژه زنان باردار تاکید کرد.

او افزود: اپیدمی آنفلوآنزا هر ساله در فصل پاییز رخ می‌دهد و این موضوع طبیعی است اما بروز این بیماری شدت و ضعف دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز مانند سایر نقاط کشور، امسال اپیدمی آنفلوآنزا رخ داده که البته در حال حاضر این بیماری رو به فروکش است.

سلمان‌زاده با بیان اینکه تعداد موارد مرگ ناشی از آنفلوآنزا در حوزه این دانشکده در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش زیادی نیافته است، گفت: سال گذشته یک مورد مرگ به دلیل آنفلوآنزا در حوزه شهرهای تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان رخ داد و در سال جاری دو مورد مرگ به دلیل آنفلوآنزا داشته‌ایم.

او ادامه داد: فوت‌شدگان به دلیل بیماری آنفلوآنزا در سال جاری یک مادر باردار در شادگان و یک مرد در آبادان بوده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: همیشه توصیه می‌کنیم که مادران باردار حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند اما متاسفانه این زن باردار برای تزریق واکسن اقدام نکرده بود.

سلمان‌زاده گفت: برخی اوقات تبلیغات سوئی علیه واکسن آنفلوآنزا می‌شود و عنوان می‌شود که این واکسن برای زنان باردار مضر است در حالی که مادران باردار باید این واکسن را تزریق کنند و این واکسن هیچ خطری برای زنان باردار ندارد.

اوتصریح کرد: کودکان زیر سه سال، افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد دارای نقص ایمنی، بیماران مزمن داخلی، دیابت، قلبی و عروقی، کلیوی و کبدی، افرادی که به صورت مزمن آسپرین مصرف می‌کنند و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: با وجود اینکه اپیدمی آنفلوآنزا در حال فروکش است اما این بیماری در طول سال وجود دارد و تنها به شکل اپیدمی مانند این فصل نیست.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.