سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استعفای دو تن از کارکنان کاخ سفید به دلیل توقف کمک‌های نظامی به اوکراین

وکیل پیشین دفتر بودجه کاخ سفید در جلسه شهادت خود در کنگره گفت دو تن از کارمندان این دفتر در اعتراض به توقف کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین استعفا کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، مارک سندی، وکیل دفتر بودجه کاخ سفید، در جلسه شهادت خود در کنگره گفت دو نفر از کارمندان دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید پس از ناامیدی از تلاش برای رفع تعویق کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین استعفا کردند.

متن شهادت سندی در ماه جاری در کنگره که در ادامه تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، انجام پذیرفت روز گذشته منتشر شد.

بر اساس اظهارات او، دو نفر از کارمندان کاخ سفید در اعتراض به قطع کمک‌های نظامی به اوکراین استعفا کردند. سندی گفت یکی از کارمندان «از اینکه متوجه دلیل متوقف ساختن این کمک‌ها نشده بود ابراز ناراحتی کرد». او درباره دلیل استعفای فرد دوم گفت: «تمایل ندارد درباره انگیزه این فرد حرفی بزند.»

در متن شهادت سندی نامی از این دو مقام کاخ سفید برده نشده است. او در شهادت خود در کنگره تایید کرد که معتقد است توقف کمک‌های نظامی به اوکراین به دستور ترامپ صورت گرفته بود.

مارک سندی که وکیل و مقام باسابقه دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید بود خود نیز به تازگی استعفا کرد. گفته می‌شود او که دستور توقف کمک امنیتی به اوکراین را داد بر سر نگرانی‌های ناشی از این دستور استعفا کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.