سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش تعداد مبتلایان به جذب آلاینده‌ها در کشور

مشاور معاون بهداشت در کاهش خطر و بلایا گفت: طبق آمار، تعداد مبتلایان به جذب آلاینده‌ها در کشور افزایش پیدا کرده است.

محمداسماعیل مطلق، مشاور معاون بهداشت در کاهش خطر و بلایا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هر سال در فصل پاییز و سرما و همزمان با وارونگی هوا، غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد؛ طبق آمار، تعداد مبتلایان به جذب آلاینده‌ها در کشور افزایش پیدا کرده است.

او افزود: آلودگی هوا بیشتر از استعمال دخانیات، ایدز، دیابت و تصادفات رانندگی قربانی می‌گیرد و تحقیقات جدید نشان می‌دهد. سوخت ناقص آلاینده‌های متحرک یا به عبارتی خودرو‌ها، متهم اصلی این آلودگی‌ها هستند. آلودگی هوا بر روی سیستم اعصاب مرکزی افراد تاثیر منفی گذاشته و آثار زیانباری را برای افراد در بر دارد .


بیشتر بخوانید: افزایش تعداد روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس/ هوای تهران فردا هم آلوده است
مشاور معاون بهداشت در کاهش خطر و بلایا تاکید کرد: پوشاندن دهان با ماسک‌های فیلتردار می‌تواند در کاهش بروز بیماری های ناشی از آلودگی تاثیرگذار باشد. در واقع دغدغه اصلی وزارت بهداشت ،‌ درمان و آموزش و پزشکی این است که افراد در معرض آلودگی قرار نگیرند .

خودمراقبتی‌؛ بهترین راه برای محافظت از بدن در برابر آلودگی هوا

مطلق بیان کرد: بهترین راه برای محافظت از بدن در برابر آلودگی هوا خودمراقبتی‌ است. یکی از ساده ترین راه ها برای مبارزه با عوارض جانبی آلودگی هوا، نوشیدن شیر و مایعات گرم است.
 
او در پایان توصیه کرد: بهتر است افراد در زمان آلودگی هوا  از منزل خارج نشوند و از تردد غیرضروری و ورزش در فضای باز جدا خودداری کنند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.