سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۷ نیروگاه تا دهه فجر در خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت:با هفت نیروگاهی که در دهه فجر به بهره برداری برسد مجموعه نیروگاه‌های فعال موقوفات و بقاع متبرکه استان به ۴۰ نیروگاه می‌رسد.

 حجت الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: اداره کل اوقاف استان تاکنون ۷ نیروگاه خورشیدی را با ظرفیت ۲۰۵ کیلووات به بهره برداری رسانده است که میانگین تولید انرژی ماهیانه آن ۲۸ هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت بود که با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه به بهره برداری رسید و ماهی ۳۵ میلیون تومان برای موقوفاتی که این سرمایه گذاری را انجام دادند درآمد داشته است.

او ادامه داد: به همت انجمن یاوران وقف علم و فناوری و مرکز نخبگان شهید فهمیده درشمال شرق کشور کار امکان سنجی نیروگاههابی جدید انجام شد و ۲۶ نیروگاه در حال حاضر به بهره برداری می‌رسد و ۷ نیروگاه دیگر تا دهه فجر کار اجرایی آن انجام می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: این ۲۶ نیروگاه با ظرفیت ۹۳۶ کیلووات با میانگین انرژی تولیدی ماهیانه ۱۳۸ هزار ۳۳۶ کیلووات ساعت و با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از محل موقوفات و بقاع متبرکه در ۱۲ نقطه از جمله بجستان، خلیل اباد داورزن درگز سبزوار، قوچان، کاشمر، گناباد، کاخک، نیشابور، طرقبه شاندیز و مشهد اجرا شده است.

احمدزاده افزود: با هفت نیروگاهی که در دهه فجر به بهره برداری برسد مجموعه نیروگاه‌های فعال موقوفات و بقاع متبرکه استان ۴۰ نیروگاه به ظرفیت یک هزار و ۵۷۱ کیلو وات ساعت می‌رسد. همچنین انرژی تولید ماهیانه، ۲۲۵ هزار کیلووات ساعت خواهد بود.
 
او تصریح کرد: در کنار این‌ها یک مرکز دامپروری سبک ۱۰۰۰ راسی نیز به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: زنجیره تولید و زنجیره ارزشی نگاه‌های جدیدی بوده که در سازمان اوقاف شکل گرفته است و به سمت ارتقا بهره وری موقوفات و پایدارسازی منابع آب می‌رود.
 
انتهای پیام//ز.ق
 

سازمان اوقاف به سمت ارتقا بهره وری موقوفات و پایدارسازی منابع آب می‌رود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.