سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از زمین های اوقاف به منظور ساخت نیروگاه های خورشیدی

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اوقاف برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی از زمین‌هایی که تاکنون از آن بهره وری نمی‌کرد،استفاده کرده است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به اینکه ۱۹۳ هزار وقف نامه در کشور موجود است، گفت: نفع وقف باید به مردم برسد و نفع وقف این است که به صورت خاص نقدی پرداخت شود که بعضی موقوفات این گونه هستند.

او ادامه داد: با پیشرفت دانش زمین‌هایی که مبنای بیابان دارد و مبانی زراعی به معنای پر آب نیست می‌توان کار‌های دیگری، چون نیروگاه برق خورشیدی در آن قرار داد چرا که این نیازمند آب نیست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه با امکانات قانونی که دولت فراهم کرده اوقاف تصمیم به استفاده از امکانات کرده است تا به توسعه جریان تولید انرژی در کشور کمک کند، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری وزارت نیرو بر توسعه نیروگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای داده تا به تولید انرژی و ارزان سازی مصرف در کشور کمک کند.

خاموشی با اشاره به مزایای استفاده از انرژی خورشیدی افزود: پراکندگی جغرافیایی زمین‌های وقفی در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران که آفتاب در غروبش به ما تقریبا یک ساعت فرصت می‌دهد، آن میزان که می‌خواهد استفاده از نیروی روشنایی بکنند در همان یک ساعت کمک منطقه‌ای موثری دارد و دوم اینکه استفاده از انرژی خورشیدی هزینه‌های انتقال نیرو را بسیار پایین می‌آورد، هزینه انتقال نیرو از نیروگاه به یک نقطه دور با نیروگاهی که در همان نقطه تولید انرژی می‌کند و در شبکه قرار می‌گیرد تفاوت‌های بسیاری دارد و قطعا نیروگاهی که در همان نقطه انرژی تولید می‌کند و در شبکه قرار می‌دهد هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

او تصریح کرد: اوقاف برای نیروگاه‌های خورشیدی از زمین‌هایی که تاکنون از آن بهره وری نمی‌کردند استفاده کرده است و همچنین از رقبات متکثر و کوچک بهره گرفته است.

انتهای پیام//ز.ق
 

نفع وقف باید به مردم برسد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.