سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مانور زلزله در مدارس کرمان به شکل محله‌محور برگزار شد

بیست و سومین مانور سراسری ایمنی و زلزله مدارس با عنوان « مدرسه ایمن - جامعه تاب‌آور» در استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان امروز در حاشیه بیست و سومین مانور سراسری ایمنی و زلزله مدارس با عنوان «مدرسه ایمن - جامعه تاب‌آور» اظهار داشت: ارتقای آمادگی جامعه برای کاهش خطرپذیری، ارتقای ظرفیت مواجهه با اثرات سوانح طبیعی و افزایش میزان سطح آگاهی و توانمندی دانش‌آموزان در زمان زلزله از اهداف برگزاری این مانور است.

مجید سعیدی ادامه داد: سیاست سازمان مدیریت بحران بر تغییر مدیریت مقابله در زمان بحران به مدیریت ریسک یعنی پیشگیری و پیش‌بینی است.

وی افزود: از سال ۸۳ تاکنون مانور‌های سراسری زلزله و ایمنی براساس تفاهمنامه‌های میان چند وزارتخانه و صدا و سیما و هلال‌احمر برگزار و از سال ۹۴ علاوه بر دانش‌آموزان، ساکنان محلات مجاور مدارس نیز در این مانور مشارکت داده می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان اضافه کرد: مانور «مدرسه ایمن - جامعه تاب آور» امسال در استان کرمان بر اساس دستورالعمل و سناریو تدوین شده در ۱۰ مدرسه هر شهرستان و ۲۰ مدرسه مرکز استان همراه با محدوده مجاور آن‌ها برگزار می‌شود.

سعیدی به مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این مانور سراسری اشاره و عنوان کرد: هلال‌احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی، آتش‌نشانی و سازمان دانش‌آموزی، آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان مدارس، مربیان مدارس، اولیای دانش‌آموزان و مردم محلات مجاور داده‌اند.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز عنوان کرد: آمادگی دانش‌آموزان در مواقع بحران باید به اندازه‌ای بالا باشد تا رسیدن نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های اجرایی، بحران را مدیریت کنند.

او ارتقای تاب‌آوری جامعه را در زمان بحران از طریق آموزش‌ها مورد تاکید قرار داد و افزود: هدف این است که هر کدام از دانش‌آموزان ما یک امدادگر باشند و حادثه را پوشش دهند، هلال احمر و نیرو‌های امدادی ما آمادگی دارند که این آموزش‌ها را ارائه دهند.

فلاح، اجرای طرح «دادرس» از سوی جمعیت هلال‌احمر را یادآور شد و گفت: این طرح از هشت سال قبل به اجرا گذاشته شده و آموزش‌های امدادی را از مهدکودک‌ها شروع کرده‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اضافه کرد: جمعیت هلال احمر وظیفه دارد آموزش‌های همگانی را ارائه دهد.

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به برگزاری این مانور در سطح بیش از ۷ هزار مدرسه استان عنوان کرد: این آموزش‌ها و مانور‌ها به شکل محله محور برگزار می‌شوند تا آمادگی کامل در زمان بحران ایجاد شود.

او از گسترش آموزش‌های حفاظت در برابر بلایا به سمت خانواده‌ها یاد کرد و گفت: در برنامه‌های درسی هم تلاش شده تا مواجهه با حوادث و بلایا گنجانده شود.

اسکندری‌نسب در خصوص مقاوم بودن مدارس در برابر زلزله عنوان کرد: از سال ۷۰ به بعد تمام مدارس احداثی ایمن هستند و استاندارد‌های را لازم دارند.

او با بیان اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد مدارس قدیمی نیز هنوز ایمن‌سازی نشده‌اند که در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارند، گفت: ۴۵۰ پروژه جدید امسال در دستور کار داریم که ۳۱۰ پروژه نیمه تمام و ۱۴۰ مورد جدید هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان استفاده از ظرفیت خیران را از برنامه‌های این مجموعه در راستای ایمن‌سازی مدارس دانست و بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاستن از دغدغه‌های در زمان بحران تاکید کرد.

انتهای پیام/س

برگزاری مانور زلزله در مدارس کرمان به شکل محله‌محور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
جای مانور زلزله مقاوم سازی کنید