سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای مانور زلزله در مدارس خراسان جنوبی

مانور زلزله با شعار مدرسه ی ایمن جامعه ی تاب آور در مدارس استان اجرا شد‌.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اطمینان رئیس سازمان دانش آموزی استان گفت:  به منظور ارتقای آمادگی دانش‌آموزان، فرهنگیان ، مدارس و الاولیا  مانور زلزله در مدارس استان اجرا شد.

او افزود: در دو ماه گذشته نیروهای عملیاتی هلال احمر و آتش نشانی،فوریت های پزشکی به آموزشگاه ها و مدارس رفتند و آموزش های لازم را  به دانش اموزان داده اند.

با اطمینان بیان کرد: در این مانور بعد از بحث پناهگیری استاندارد ، دانش آموزان خروج اضطراری و ایمن انجام میدهندو بعد از آن بحث رسیدگی به مصدومین،آمارگیری و انتقال به بیمارستان صورت می گیرد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان ادامه داد:مدرسه ی ایمن ،جامعه تاب آور شعار امسال زلزله است یعنی اینکه مدارس به عنوان کانون مدیریت بحران محلات هستند.

او اظهار کرد: در این مانور به‌محض این که زلزله فرضی انجام می شود دستگاه عملیاتی کمپ اسکان موقت ایجاد خواهند کرد و اهالی محل در این کمپ اسکان داده خواهند شد و ضروریات زندگی آب و مواد غذایی برای نیاز آن ها تامین خواهد شد.

با اطمینان ادامه داد: بعد انجام این عملیات بحث اطفاء حریق احتمالی و سایر آن مهارت هایی که باید داشته باشند از جمله مهارتهای دانش‌آموزان، فرهنگیان و اهالی محل برای قبل ،حین و بعد از زلزله باید آمادگی را داشته باشد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای امسال  حدود۶۰ آموزشگاه و ۲۴ هزار دانش آموز را در بیش از ۲۵۰۰ آموزشگاه، هلال احمر به صورت ویژه ورود پیدا کردهه است گفت: کلاس آموزشی حداقل ۲ ساعته برگزار شد و نکات  آموزشی  در زمینه آتش‌نشانی و فوریت های پزشکی به دانش آموزان و فرهنگیان ارائه شد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان در پایان گفت:در  بیش از ۲۵۰۰ آموزشگاه ها زنگ مانور زلزله نواخته می شود و دانش آموز ها پناهگیری و خروج اضطراری رو انجام خواهند داد.

انتهای پیام / ط  ا

نواخته شدن زنگ مانور زلزله   در بیش از  ۲ هزار آموزشگاه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.