سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مانور زلزله در مدارس قزوین

بیست و یکمین مانور سراسری زلزله در مدارس استان قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان در دو مدرسه دخترانه شاهد نرگس و مدرسه پسرانه صدرا به صورت نمادین برگزار شد.

حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین هدف از برگزاری این مانور را افزایش میزان دانش و آگاهی دانش‌آموزان با پدیده زلزله عنوان کرد.

او، آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در رابطه با نحوه صحیح پناه‌گیری و خروج اضطراری به هنگام وقوع زلزله، چگونگی حمل مصدوم و اطفای حریق را محور‌های اصلی برگزاری این مانور دانست و گفت: اجرای این چنین مانور‌ها و آموزش‌ها باعث افزایش سطح ایمنی، کاهش خطر‌پذیری و پیامد‌های ناشی از وقوع حوادث در مدارس می‌شود.

آصفی خاطرنشان کرد: در این مانور‌ها دانش آموزان با قرار گرفتن در شرایط حادثه نکات ایمنی مورد نیاز را برای نجات جان خود فراخواهند گرفت و همین موضوع سبب می‌شود که شیوه رویارویی با زلزله را فرابگیرند.

او افزود: مانور‌های آموزشی در مدارس همچنین موجب آمادگی و انسجام بیشتر دستگاه‌های امداد رسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.

آصفی ادامه داد: آموزش و مانور‌ها برای آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله امری ضروری است که باید همواره به آن توجه داشت و این گونه آموزش‌ها مختص یک زمان خاص نیست و باید برای آمادگی بیشتر به صورت مداوم و مستمر انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: با توجه به شتاب روزافزون تکنولوژی و فن‌آوری و بهره‌مندی از نرم‌افزار‌ها و قابلیت‌های تکنولوژی، اپلیکیشن زنگ ایمنی در مدارس به همت معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت طراحی و تولید شده است که برای سهولت آموزش به دانش آموزان در مقاطع مختلف و اولیای ایشان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ک

بیست و یکمین مانور سراسری زلزله در مدارس استان قزوین برگزار شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.