سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوای یزد سالم است

کارشناس هوا اداره کل محیط زیست یزد گفت: شاخص کیفی هوای شهر یزد امروز ۹۶ و قابل قبول است.

سید مصطفی میرزاده کارشناس هوا اداره کل محیط زیست یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت: با اشاره به شایعه آلودگی هوای استان یزد و برابری با شهر‌های بزرگ، گفت: شاخص کیفی هوای شهر یزد امروز ۹۶ و قابل قبول است.

او افزود: طبق دستورالعمل‌های کشوری شاخص کیفی هوای ۲۴ ساعته تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس و از ۱۵۰ به بالا برای تمام گروه‌ها ناسالم است،

میرزاده ادامه داد: شاخص کیفی یزد در ساعات اولیه صبح امروز به صورت نا پایدار و گذرا به ۱۰۲ رسیده بوده که در دقایق بعد به حالت قبلی در آمد.

کارشناس هوا اداره کل محیط زیست یزد با توجه به اینکه وضعیت کیفی هوا در شهر یزد در بعضی از روز‌ها و در ساعات اولیه صبح به دلیل وارونگی دما و سرما بعضا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد که در اکثر موارد ناپایدار بوده و در ساعات بعدی برطرف می‌شود.

اوادامه داد: در شهر‌های بزرگ مثل تهران این وضعیت پایدار موجب می‌شود که شاخص یک شبانه روز شهر در وضعیت ناسالم قرار گیرد.

میرزاده با تاکید بر اینکه طبق استاندارد‌های بین المللی و همچنین دستورالعمل‌های کشوری شاخص کیفی هوای ۲۴ ساعته ملاک برای وضعیت کیفی هوا نهایی یک شهر و تصمیمات بعدی است، افزود: وضعیت کیفی هوای شهر‌های یزد، اردکان، میبد و بافق طبق آخرین اطلاعات بدست آمده از ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا به ترتیب ۹۶، ۸۷، ۹۶ و ۶۹ است.

انتهای پیام/ی

شاخص کیفی هوای شهر یزد قابل قبول است

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.