سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز سرشماری پرندگان خشکی زی در استان اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از سرشماری پرندگان خشکی زی حائز اهمیت بین المللی و ملی در زیستگاه‌های آزاد و تحت مدیریت استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بازدید و ارزیابی منطقه شکار ممنوع دربند مشکول واقع در شهرستان کوثر گفت: برنامه سرشماری پرندگان خشکی زی در نیمسال دوم سالجاری در مناطق حفاظت شده و آزاد استان اردبیل همزمان در همه شهرستان‌ها و واحد‌های تابعه حفاظت محیط زیست استان اردبیل آغاز شد.

او افزود: کارشناسان نظارت بر حیات وحش به همراه اکیپ‌های یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌های تابعه به مدت سه روز متوالی با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود نسبت به سرشماری و آمار برداری و ثبت مستندات لازم از گونه‌های خشکی زی حائز اهمیت ملی و بین المللی مبادرت و مطابق دستورالعمل‌های سازمانی نتایج جمع بندی و در مدیریت حیات وحش استان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل هدف از سرشماری سالانه پرندگان را تعیین وضعیت حضور و عدم حضور گونه ها، برآورد جمعیت، تعیین وضعیت مطلوبیت زیستگاه‌ها و بررسی تاثیرات عوامل تهدید کننده اعلام کرد.

شهند افزود: این نوع سرشماری مطابق برنامه و تقویم ادواری در دو نوبت نیمسال اول و نیمسال دوم انجام گرفته و جمعیت گونه‌های شاخص پرندگان خشکی زی استان در زیستگاه‌های طبیعی آماربرداری می‌شود.

او با تاکید بر نقش کلیدی پرندگان در پایداری اکوسیستم ها، فرهنگ سازی و تهیه برنامه‌های آموزشی در جهت حفاظت از پرندگان را خواستار شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از عموم مردم خواست تا در هنگام مواجهه با تخلفات شکارچیان و موارد مشابه، از طریق شماره تلفن ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ وقوع چنین تخلفاتی را اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/ح

آغاز سرشماری سالانه پرندگان در اردبیل

برچسب ها: محیط زیست ، سرشماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.