سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متهم شدن آمریکا به دخالت در امور داخلی کوبا

وزیر خارجه کوبا، واشنگتن را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرد و این اقدام آمریکا را نقض کنوانسیون وین خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا، روز سه‌شنبه، آمریکا را به مداخله در امور داخلی کشورش متهم کرد.

اودر حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد آمریکا سفارت خود در کوبا را ترغیب به دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل می‌کند، اما اجازه این کار داده نمی‌شود.

افزود: این اقدامات غیرقانونی نقض کنوانسیون وین، توافق نامه برقراری مجدد روابط و همچنین قوانین کوبا و آمریکاست.

هاوانا فاش کرد واشنگتن برای توجیه تشدید خصومت خود با کوبا، از پرونده خوزه دانیل فرر، که در کوبا از او به عنوان یک ضدانقلاب و در آمریکا از او عنوان مدافع حقوق بشر نام برده می‌شود، استفاده ابزاری می‌کند.

گرانما، روزنامه ملی و ارگان رسمی قدرت حاکم بر کوبا در گزارشی در این باره نوشت سفارت آمریکا در هاوانا به «عاملی اساسی» برای مداخله این کشور در امور داخلی کوبا تبدیل شده است. این روزنامه در گزارش خود می‌افزاید «مارا تکاش»، کاردار سفارت آمریکا در کوبا، در پشت جار و جنجال خوزه دانیل فرر قرار دارد. فردی که تلاش می‌کند به اختلاف و سردرگمی بین جمعیت کوبا دامن بزند.

روابط آمریکا و کوبا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ با تنش رو به رو است. ترامپ از زمانی که به قدرت رسید روند تنش‌زدایی که در روابط دو کشور در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، آغاز شده بود، کنار گذاشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.