سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبارحوادث ششم آذرماه ۹۸؛

کشف ۹۰ کیلوگرم تریاک در کاشان / هشدار پلیس فتای اصفهان در خصوص اپلیکیشن‌های جعلی

مهم‌ترین حوادث امروز ششم آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز ششم آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۹۰ کیلوگرم تریاک در کاشان

سرهنگ "علی قربانی سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان " کاشان، با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی کنترل خودرو‌های ورودی به شهرستان به یک دستگاه خودروی تریلی مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو با هماهنگی مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۹۰ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاسازی شده بود کشف شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان " کاشان " در پایان با بیان اینکه قاچاقچی دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد، افزود: برخورد با عاملان و توزیع کنندگان مواد مخدر بطور ویژه در دستور کار عوامل این فرماندهی قرار داشته و با هر گونه عمل مجرمانه به شدت برخورد خواهد شد.
 

هشدار پلیس فتای اصفهان در خصوص اپلیکیشن‌های جعلی

سرهنگ" جواد درستکار" رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان گفت: پلیس فتای استان طی اطلاعیه‌ای در خصوص استفاده از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های غیر قانونی مانند صیغه یاب و ماهواره جیبی و ... به شهروندان هشدار داده است.

او افزود: در این اطلاعیه آمده است در هنگام نصب این نوع نرم افزار‌ها از همان ابتدا اجازه دسترسی به تمامی اطلاعات گوشی را از کاربر می‌گیرند و امکان خطر سرقت اطلاعات کاربر وجود دارد، بنابراین کاربران در زمان نصب این اپلیکیشن‌ها توجه داشته باشند، درخواست‌هایی مبنی بر دسترسی به دیتای موجود در گوشی، فایل‌ها و موقعیت مکانی کاربر به او ارسال می‌شود که با تایید این درخواست‌ها، سازنده اپلیکیشن امکان دسترسی به این اطلاعات را خواهند داشت.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان گفت: شهروندان دقت داشته باشند در مواجهه با تبلیغات و آگهی‌های جذاب و وسوسه‌انگیز، کمی حساس‌تر بوده و با دقت بیشتری در این فضا فعالیت کرده و به راحتی فریب نخورند.

این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین اپلیکیشن‌های بانکی را از بانک مربوطه و یا از مارکت‌های معتبر دریافت کنند، و از دانلودکردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و گروه‌های مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشد خودداری کنند.

سرهنگ درستکار گفت: کلاهبرداران سایبری با استفاده از شیوه‌های مهندسی اجتماعی به‌صورت تلفنی، پیامکی و یا بارگزاری محتوای جذاب در کانال‌ها و گروه‌های مختلف، سعی دارند اعتماد کاربران را به خود جلب کرده و در ادامه از آنان کلاهبرداری کنند که لازم است شهروندان در این خصوص هوشیاری بیشتری داشته باشند.
 

اعمال قانون بیش از ۵۷۴ هزار خودروی حادثه ساز در ۸ ماه اول ۹۸

 
سرهنگ "محمدرضا محمدی" رئیس پلیس راهور اصفهان اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی با رانندگانی که مرتکب هر گونه تخلف رانندگی شوند برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به اینگونه رانندگان هرگز داده نخواهد شد.

او افزود: در ۸ ماهه اول سال ۹۸ بیش از ۵۷۴ هزار تخلف حادثه ساز اعمال قانون شده که تعداد ۴۴۷ هزار تخلف توسط دوربین‌های ثبت تخلفات و مابقی توسط ماموران پلیس ثبت شده اند.

سرهنگ محمدی بیان داشت: تخلفات حادثه ساز مربوط به گذرگاه عابر پیاده در ۸ ماهه اول سال ۹۸ با رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به تعداد ۴۳ هزار تخلف افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهور اصفهان اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۱۹ هزار تخلف عبور از چراغ قرمز و بیش از ۲۴۶ هزار تخلف سرعت غیرمجاز ثبت شده است.


انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.