سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری اچ آی وی ویروس نقص ایمنی انسان/ چرا اچ آی وی خطرناک است؟

مسئول برنامه‌های پیشگیری ایدز دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اگربیمار اچ آی وی به موقع تحت درمان قرار بگیرد فرد وارد فاز انتهایی بیماری نمی‌شود.

مرجان پدرزاده مسئول برنامه‌های پیشگیری ایدز دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: بیماری اچ آی وی  یک بیماری ویروسی است که بر روی سیستم ایمنی بدن اثر می‌گذارد از گلبول سفید تغذیه می‌کند.

او افزود: در حال حاضر با توجه به اهمیت موضوع بیماری ایدز از ۹ تا ۱۵ آذر  هفته اطلاع رسانی نامیده شده است و  آموزش و اطلاع رسانی در زمینه ایدز یکی از استراتژی‌های مهم برنامه کشوری پیشگیری از ایدز است.

پدرزاده اهداف هفته اطلاع رسانی ایدز را معرفی اقدامات، دستاورد‌ها و چالش‌های موجود در زمینه این بیماری و جلب مشارکت انجمن‌های غیر دولتی و عموم مردم در پیشگیری از اچ آی وی بیان کرد.

او  شعار امسال روز جهانی ایدز را  همه در یک کشتی نشسته ایم، عنوان کرد.

پدرزاده با اشاره به  بر برنامه هر روز از هفته اطلاع رسانی ایدز، گفت:  شنبه ۹ آذر رسانه و اچ آی وی، یکشنبه ۱۰ آذر سازمان‌ها و اچ آی وی، دوشنبه ۱۱ آذر اچ آی وی و مسئولیت اجتماعی، سه شنبه ۱۲ آذر زندگی با اچ آی وی، چهارشنبه ۱۳ آذر خانواده و اچ آی وی، پنج شنبه ۱۴ آذر جوانان، نوجوانان و اچ آی وی و جمعه ۱۵ آذر آزمایش و اچ آی وی نام گذاری شده است.

راه اندازی کمپین اطلاع رسانی  ایدز در یزد

 مسئول برنامه‌های پیشگیری ایدز دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد: گفت: کمپین اطلاع رسانی اچ آی وی  که در شهر یزد در پارک آزادگان، منطقه حسن آباد، بلواراستقلال و  آزادشهر برگزار می شود.

او افزود: در حال حاضر با مراقبت و درمان افراد دارای ویروس اچ آی وی  فرد وارد فاز ایدز نخواهد شد یعنی علائم  در او  پیدا نمی شود و شانس اینکه دیگران را مبتلا کند خیلی کم می‌شود.

راه‌های انتقال اچ آی وی را بشناسید

پدرزاده گفت: راه‌های انتقال اچ آی وی سرنگ مشترک  در معتادان تزریقی ، تماس جنسی، و مادر آلوده که می‌تواند به کودک خود منتقل کند، است.

او ادامه داد:کنار بیمار اچ آی وی نشستن، از یک ظرف غذا خوردن و ازیک لیوان آب نوشیدن باعث انتقال نمی‌شود است.

مسئول برنامه‌های پیشگیری ایدز دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: راه‌های انتقال ایدز از طریق خون و ترشحات بدن است.

پدرزاده افزود: با توجه به اینکه محل زندگی ویروس در گلبول سفید است و گلبول سفید  در خون وجو دارد اگر تماس با خون و ترشحات بدن نیز وجود داشته باشد باعث انتقال بیماری می‌شود.

انتهای پیام/ی

 

برچسب ها: حادثه ، اورژانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.