سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۱۸۸ پرونده تخلف اصناف در کهگیلویه وبویراحمد

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ۱۸۸ پرونده تخلف اصناف در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،   معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده گان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸۸ پرونده تخلف اصناف استان از روز بیست و چهارم آبان و شروع طرح مدیریت مصرف سوخت تاکنون از سوی کارشناسان شناسایی و به تعزیرات حکومتی ارسال شدند.

روح الله باقری فرد ارزش ریالی جریمه این پرونده‌ها را هشت میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال اعلام کرد.

او بیان کرد: پس از اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت۱۳۵ گشت مشترک با حضور دستگاه‌های اجرایی متولی از جمله اتاق اصناف، بازرسان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اداره استاندارد، نماینده دادستان و سایر متولیان در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

باقری فرد با اشاره به اینکه در این مدت سه هزار و ۴۰۰ بازرسی از اصناف استان صورت گرفته است، افزود: ۸۰درصد از بازرسی‌ها به صورت سرزده و ۲۰ درصد نیز با استفاده از گزارش‌های مردمی که از سامانه ۱۲۴ دریافت شده انجام شده است.

او ادامه داد: سامانه ۱۲۴ اداره صنعت معدن و تجارت با ۲ کارشناس از ساعت هفت بامداد ساعت ۲۰ هر روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی در مورد تخلف اصناف است.

باقری فرد اضافه کرد: دریافت گزارش‌های مردمی پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت سه برابر شده است.

باقری فرد گفت: افزایش قیمت در چند کالای محدود در یک هفته اخیر به دلیل تغییرات فصلی بوده و نوسان قیمت کالا‌ها در بازار به دلیل افزایش قیمت بنزین مشاهده نشده است.

او با اشاره به فعالیت ۴۰ بازرس در کهگیلویه و بویراحمد و گستردگی بازار از شهروندان خواست برای نظارت بهتر بر کالا و خدمات با ارسال گزارش‌های خود یاریگر مسئولان باشند.

باقری فرد افزود: هیچ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی به شکل دلخواه حق افزایش قیمت کالا و خدمات را ندارد.

او از تمامی مصرف کنندگان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی مراتب را به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

انتهای پیام/غ

حضور به موقع بازرسان در بازار 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.