سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۳۲ هزار نفر مبتلا به ویروس HIV در کشور

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون ۳۲ هزار نفر مبتلا به ویروس HIV در کشور شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید رضازاده معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در کشور است اظهار داشت: در حوزه بیماری ایدز در روستای چنار محمودی شهرستان لردگان حمایت اجتماعی از مبتلایان و جامعه هدف بهزیستی و افراد در معرض خطر به عهده سازمان بهزیستی است.

او به افتتاح پایگاه جامع خدمات اجتماعی در روستای چنار محمودی اشاره کرد و گفت: این مرکز در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای و خدمات حوزه اجتماعی با همکاری مردم فعال شد.

رضازاده اضافه کرد: خدمات قابل ارائه در این مرکز و همچنین سازمان بهزیستی به دو دسته تقسیم می‌شود که برخی خدمات به همه افراد مبتلا و برخی خدمات خاص افراد مبتلا تحت پوشش بهزیستی ارائه می‌شود.

او ادامه داد: مابقی افراد که نیازمند به حمایت هستند به دستگاه‌های متولی دیگر از جمله کمیته امداد ارجاع داده می‌شوند.

رضازاده با تأکید بر اینکه افراد به چه دلیلی به این ویروس مبتلا شدند افزود: حمایت روانی و اجتماعی از مبتلایان از راه‌های مهم در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری است.

او گفت: این بیماری قابل انتقال از فعالیت‌های اجتماعی و روزمره نیست و مبتلایان می‌توانند به راحتی با افراد ارتباط اجتماعی برقرار کنند.

رضا زاده با تأکید بر اینکه دارو، درمان و تشخیص بر عهده وزارت بهداشت و خدمات مشاوره اجتماعی بر عهده بهزیستی است افزود: فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری از این بیماری یک اولویت است.

او اضافه کرد: هم اکنون ۳۲ هزار نفر مبتلا به ویروس HIV در کشور شناسایی شده و یک و نیم برابر این آمار هنوز تشخیص داده نشده اند.

رضا زاده ادامه داد: بیماری ایدز بیماری است که علامت ندارد و افرادی که ریسک بیماری دارند از جمله تزریق، رفتار پرخطر یا جراحی که نیاز به تزریق خون داشته باشد باید برای تست HIV مراجعه کنند.

انتهای پیام/ف

سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در کشور است

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.