سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم وجود «اخلاق پزشکی» در بین پزشکان

امام جمعه کاشان گفت:«اخلاق پزشکی» از جمله مواردی است که کمبود آن در جامعه احساس می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان عصر سه شنبه در دیدار با محمد آسایی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های موفقت انسان اخلاق مداری است، اظهار داشت: اخلاق نیکو در خانواده و محل کار می‌تواند باعث توجه خداوند متعال شود.

او با اشاره به اینکه خداوند نظام هستی را بر اساس محبت آفریده است، ابراز داشت: خداوند انسان‌ها را به گونه‌های مختلف آفریده است به نحوی که حکمت خدا در آفرینش گوناگون انسان‌ها است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه تمام انسان‌هایی که خداوند به گونه‌های مختلف آفریده است دارای اختلافات با همدیگر هستند، تصریح کرد: تنها افرادی که مورد رحمت خداوند هستند هیچ اختلافی با همدیگر ندارند.

او با بیان اینکه یکی از نشانه‌های حکمت خداوند این است که برای انسان‌ها افرادی از جنس خودشان را به عنوان همسر آفریده است، بیان داشت: ازدواج، تشکیل خانواده و ازدیاد نسل باعث شکل گیری جامعه‌ای پرقدرت می‌شود که به همین منظور لازم است وزارت بهداشت برنامه‌های جامعی برای ازدیاد نسل در بین مردم ارائه دهد.

آیت الله نمازی با اشاره به لزوم وجود «اخلاق پزشکی» در بین پزشکان افزود: «اخلاق پزشکی» از جمله مواردی است که کمبود آن در جامعه احساس می‌شود.

او با بیان اینکه رعایت اخلاق پزشکی باعث می‌شود که ۵۰درصد پروسه درمان بیمار انجام شود، اظهار داشت: یک بیمار با مراجعه به پزشک باید مورد احترام پزشک و جامعه پزشکی قرار گیرد.

امام جمعه کاشان ضمن ابراز نگرانی از هزینه بالای درمان برخی از بیماری‌ها به خصوص بیماران صعب العلاج ابراز داشت: امیدواریم دولت و وزارت بهداشت با همکاری بیمه‌ها تمهیداتی بکار گیرند تا هزینه‌های درمان بیماران کاهش یابد.

انتهای پیام/م

 

دیدار مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با امام جمعه کاشان

برچسب ها: علوم پزشکی ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.