سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان آموزش استثنایی در مازندران:

۳۰ درصد مدارس استثنایی کشور را خیران ساختند/مشکل کمبود نیرو در مدارس استثنایی بیشتر است

رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور در نوشهر،گفت:۳۰ درصد مدارس کشور از سوی خیران ساخته شده است که این آمار در برخی استان‌ها به ۸۰ درصد می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور در آئین افتتاح هنرستان  خیرساز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در نوشهر،گفت: ۱۵۳ هزار دانش آموز استثنایی در کشور در ۲ هزار مدرسه استثنایی و بیش از ۱۲ هزار مدرسه تلفیقی فراگیر مشغول تحصیل هستند که از این تعداد، ۳۰ درصد مدارس کشور از سوی خیران ساخته شده است که این آمار در برخی استان‌ها به ۸۰ درصد میرسد.

او با بیان اینکه تلاش می‌شود هر چه بیشتر به سمت مدارس ویژه استثنایی به سمت مدارس تلفیقی و بعد به سمت مدارس فراگیر پیش رویم، افزود: معتقدیم هر چه بیشتر دانش آموزان استثنایی با دانش آموزان عادی درس بخوانند به نفع هر دو گروه خواهد بود.

حسینی گفت: همچنین در نظر داریم به سمت مدارس فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی دانش آموزان گام برداریم تا دانش آموزان بعد از پایان تحصیل برای جامعه و خود مفید باشند.

رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور در پاسخ به جذب نیرو در مدارس استثنایی گفت: آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجع است و سونامی کمبود نیرو در مدارس استثنایی بیشتر است این کمبود تا سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به اوج می رسد.

او گفت: جذب نیروی معلمان با صلاحیت حرفه‌ای، اخلاقی و دانشی از فارغ التحصیلان دانشگاهیان فرهنگیان همچنین آزمون ماده ۲۸ فارغ التحصیلان بعد از آزمون پس از طی یک دوره یکساله خواهد بود همچنین هر ساله ۳۶۰ تا ۳۷۰ نیرو طرحی هم برای توان بخشی در مدارس جذب می شوند.

 هنرستان خیر ساز حضرت زینب (س) نوشهر با حضور رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و زیربناء ۵۴۰ متر در دو طبقه با هزینه ۶ میلیارد و  ۵۰۰ میلیون تومان به بهر برداری رسید.

انتهای پیام/س
 

ساخت مدارس استثنایی کشور را از سوی خیرین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.