سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور آلوده به انواع مواد مخدر هستند/راهکار وزارت بهداشت برای حفظ سلامت روان

حاجبی گفت: حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور  انواع مواد مخدر استعمال می‌کنند.

احمد حاجبی رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت حفظ و ارتقای سلامت روان مردم جامعه است و طرح‌های خوبی در این خصوص انجام شده است.

او ادامه داد: اختلالات روحی و روانی در بین مردم کشور مانند سایر کشور‌ها وجود دارد، اما ذکر این مسئله که مردم ایران افرادی عصبی هستند یک تصور نادرستی است.

حاجبی تاکید کرد: بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور  انواع مواد مخدر استعمال می‌کنند و وزارت بهداشت به آمار‌های این ستاد استناد می‌کند.
 
رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت بیان کرد: بروز اختلالات روحی و روانی همیشه به عنوان یک ریز فاکتور جهت مصرف مواد مخدر و دخانیات  محسوب می‌شود، اما این بدان معنی نیست که درصد زیادی از مردم دچار اختلالات روحی و روانی بوده و سطح سلامت روان افراد جامعه پایین است.

ارائه پکیج‌های آموزشی حفظ سلامت روان توسط وزارت بهداشت

او گفت: مسائل اقتصادی و بیکاری باعث شده تا آستانه تحمل مردم در هر جامعه‌ای کاهش پیدا کند و وزارت بهداشت پکیج‌های آموزشی در زمینه حفظ و ارتقای سلامت روان افراد جامعه دارد.
حاجبی یادآوری کرد: امروزه یکی از مشکلات و اختلالات روحی و روانی موضوع افسردگی است و این مسئله می‌تواند به عنوان یک ریز فاکتور مهم در  سلامت روان جامعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.