سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برانکو در حوالی رکورد کی روش

برانکو ایوانکوویچ در صورت انتخاب شدن به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در آستانه نزدیک شدن به رکورد کی روش قرار می گیرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  بحث فسخ قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با مارک ویلموتس  بلژیکی و مطرح شدن نام برانکو ایوانکوویچ کروات به عنوان گزینه اصلی جانشینی او روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی کشورمان این روز‌ها به اصلی‌ترین سوژه محافل فوتبالی تبدیل شده است.

هرچند سرمربی سابق پرسپولیس و اسبق تیم ملی به هیچ وجه حاضر به تائید مذاکراتش با مسئولان فدراسیون فوتبال نیست و چنین موضوعی را تکذیب می‌کند و  در سوی مقابل مدیران فدراسیون هم اعلام کرده اند این موضوع را تائید یا تکذیب نمی‌کنند، اما رضا چلنگر، مترجم و رفیق قدیمی برانکو گفته او دوست دارد با قراردادی سه ساله بار دیگر سرمربی تیم ملی ایران شود، اما تاکنون چنین پیشنهادی مطرح نشده است.

در صورت فسخ قرارداد فدراسیون با ویلموتس و تحقق آرزوی سرمربی کروات او در سرمربیگری تیم ملی ایران هت تریک می‌کند. این سرمربی ۶۵ ساله پیش از این بین ۲۹ ژانویه ۲۰۰۲ تا ۱۹ سپتامبر آن سال برای اولین بار سرمربی تیم ملی ایران شده و جا استادش یعنی میروسلاو بلاژوویچ را گرفت. حدود یک سال بعد یعنی ۱۲ اکتبر ۲۰۰۳ برانکو، جانشین همایون شاهرخی در تیم ملی ایران شد و این بار تا پایان جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و به صورت دقیق‌تر ۲۱ ژوئن ۲۰۰۶ روی نیمکت این تیم نشست.   در سابقه سه سال و سه ماهه برانکو با تیم ملی ایران، صعود به جام جهانی، کسب عنوان سوم جام ملت‌های ۲۰۰۴ چین،   قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا در سال ۲۰۰۴ و قهرمانی کاپ آسیا- اقیانوسیه با برتری سه بر صفر برابر نیوزیلند در سال ۲۰۰۳ دیده می‌شود. ضمن اینکه او با تیم ملی زیر ۲۳ سال کشورمان هم عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی بوسان در سال ۲۰۰۲ را به دست آورد.


بیشتر بخوانید: ویلموتس هنوز پولی از فدراسیون فوتبال ایران دریافت نکرده است!


حال اگر بازگشت برانکو به تیم ملی قطعی شود و او بتواند تا پایان قرارداد سه ساله مدنظرش در ایران دوام بیاورد آمار سرمربیگری اش در این تیم را به حدود ۶ سال و سه ماه می‌رساند.

البته حتی در این شرایط رکورددار حضور روی نیمکت تیم  ملی کشورمان همچنان کارلوس کی روش پرتغالی باقی می‌ماند که حدود هفت سال و ۱۰ ماه سرمربی ایران بود و با این تیم ۲ صعود متوالی به جام‌های جهانی ۲۰۱۴ برزیل، ۲۰۱۸ روسیه و حضور در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات را تجربه کرد.

انتهای پیام/

برانکو در آستانه حضور در تیم ملی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.