سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار تهران مطرح کرد؛

مقصد نامعلوم ۱۲ هزار تن گاز مایع در ماه/ افزایش ۳ برابری کرایه وانت‌بار‌ها

محسنی‌بندپی با اشاره به توزیع ۱۳ هزار تن گاز مایع در ماه گفت: تنها یک هزار تن آن به طور واقعی مصرف شده و معلوم نیست باقی آن چه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انتقاد از افزایش نامتناسب قیمت کرایه وانت‌بار‌ها گفت: وانت‌بار‌ها تا سه برابر افزایش قیمت داشتند و رئیس اتحادیه باید پاسخ دهد که برای جلوگیری از این افزایش نامتناسب قیمت‌ها چه کار کرده است.

استاندار تهران با بیان اینکه تاکسی‌های اینترنتی معروف درصد سود خود را از ۱۵ به ۱۰ درصد کاهش داده‌اند، گفت: وانت‌بار‌ها افزایش کرایه هم داشته‌اند.

او در پاسخ به دفاعیات مدیر عامل اتحادیه وانت‌بار‌ها مبنی بر اینکه عدم اطلاع رسانی سبب شده که وانت‌داران تاکنون اقدام به دریافت کارت هوشمند نکنند، گفت: چطور برای اعلام دستورات خود به سرعت همه را به خط می‌کنید و فراخوان می‌دهید، اما برای جلوگیری برای افزایش قیمت وانت‌بار‌ها نبود اطلاع رسانی را به میان می‌کشید.

محسنی‌بندپی با اشاره به پایش صورت گرفته برای بررسی وضعیت انبار‌های استان تهران گفت: بعضی از فرمانداران اهمیت این موضوع را درک نکرده‌اند، لذا تأکید کردیم که برای جلسه بعد گزارشی از این مسئله ارائه دهند.

استاندار تهران تصریح کرد: بحث دیگر تکمیل سامانه انبار‌هاست و یکی از ملزومات رسیدن به شفافیت تکمیل سامانه هوشمندسازی انبارهاست که باید در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان اینکه ظاهرا وانت‌بار‌ها نمی‌خواهند تن به قانون و نظم و انضباط بدهند، گفت: سایر صنوف مرتبط با حمل و نقل مانند تاکسی‌های معروف اینترنتی پای کار آمده اند و حتی به رانندگان خود مشوق هم داده‌اند که البته در مورد نسبت سهمیه سوخت و بیمه تأمین اجتماعی وانت‌بار‌ها باید همکاری شود.

محسنی‌بندپی با انتقاد از اینکه وانت‌بار‌ها به دنبال کارت هوشمند نمی‌روند و بارنامه هم ندارند، تأکید کرد: آن‌ها حتما باید بارنامه داشته باشند تا مشخص شود چه کالایی را از کجا می‌برند.

استاندار تهران در ادامه به موضوع گاز مایع پرداخت و گفت: این محصول هم باید مانند بنزین شناسنامه‌دار شود و لیستی از کسانی که در این زمینه مصرف دارند، تهیه شود.


بیشتر بخوانید: انتقاد استاندار تهران از افزایش کرایه وانت‌بارها


او با بیان اینکه در حال حاضر ماهانه ۱۳ هزار تن گاز مایع توزیع می‌شود، اما فقط هزار تن آن مصرف واقعی می‌شود، گفت: معلوم نیست ۱۲ هزار تن دیگر به کجا می‌رود که باید به سرعت مشخص شود.

محسنی‌بندپی با تأکید بر اینکه افزایش قیمت سوخت نباید موجب گرانی سایر کالا‌ها شود، اظهار کرد: مردم قادر به تحمل بیشتر گرانی‌ها نیستند و ما هم وظیفه داریم مانع این اتفاق شویم.

استاندار تهران با بیان اینکه در هفته گذشته به غیر از گوجه‌فرنگی و آهن‌آلات همه قیمت‌ها ثابت بوه‌اند، گفت: با اتمام گوجه فرنگی در مناطق سردسیر شاهد افزایش قیمت آن بودیم که در حال حاضر گوجه فرنگی مناطق گرمسیر در حال ورود به بازار است و قیمت‌ها در بازار متعادل می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.