سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی در نطق میان دستور:

درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به حساب برخی مردم فقیر ریخته‌ نشده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بی تدبیری برخی مسئولان در افزایش قیمت بنزین، گفت: درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به حساب مردم فقیر ریخته‌ نشده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نطق اضطراری امروز صحن علنی با گرامیداشت چهلمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین گفت: فلسفه بسیج فراخواندن خادمان مردمی بود که بدون هیچ نام و درجه و نشانی در صحنه‌های مختلف حماسه آفریدند و همراه کارگزاران حکومتی بودند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: این نشان از پیوند این صنف با مردم و حاکمیت است هیچ اندیشه و حزب و گروهی حق ندارد که این شجره طیبه را به نفع خود مصادره کند.

او با تأکید بر اینکه بسیج حلقه اتصال حاکمان و مردمان است به بسیجیان تبریک گفت.

رضایی در ادامه با قدردانی از مردم حوزه انتخابیه‌اش گفت: اگر تاریخ ایران باستان را بجوییم قطعاً فرهنگ از شیراز برخاسته است چراکه کلمه وحدت همه ما، زبان فارسی از مردم شیراز برخاسته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که سند مشترک ما مردم قانون اساسی است و به عنوان قانون مادر همه جایگاه‌ها را تعریف کرده است.

او گفت: قانون اساسی پایه‌گذار حقوق موضوعه بر مبنای اخلاق اسلامی است؛ در این مملکت هم اخلاق دینی و هم آموزه‌های فرهنگی داریم هزاران سال پیش در این سرزمین گفته شده خدایا مملکت را از سه چیز مصون بدار دروغ، خشکسالی و جنگ.

رضایی با بیان اینکه بسیاری از ما فضای هر سه مورد گفته شده را به وجود آورده‌ایم، ادامه داد: دروغ بسیار رونق پیدا کرده و ریا و کاسب‌کاری بسیار زیاد شده است کسانی که مسئولیت حاکمیتی دارند نمی‌دانند و اگر نمی‌دانند چرا نمی‌پرسند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: اگر می‌دانند چرا خلاف حقیقت عمل می‌کنند؟ هر کسی که الفبای اقتصاد را بداند می‌فهمد که بهای محصول هر چیز مقدار آن ضرب در قیمت بوده و نتیجه کار حتماً تولید است.

او با یادآوری اینکه تولید معجزه نظام خلقت است، گفت: تولید ایجاد اشتغال کرده و باعث رفاه اجتماعی و عمومی می‌شود. آفریننده تولید کارآفرین است، آیا می‌دانید که کارآفرینان در سال ۱۳۸۴ یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر بوده‌اند و در سال ۹۵ به ۸۱۶ هزار نفر رسیده‌اند؟

رضایی افزود: آیا متوسط رشد اقتصادی را می‌دانید که از سال ۱۳۳۸ تا ۹۷، ۴.۴ درصد بوده و از سال ۵۷ تا ۹۷ به ۲.۲ درصد و از سال ۹۱ تا ۹۷ صفر شده است؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تشریح کرد: آمار‌های داده شده به معنای بیکاری و فقیرتر شدن مردم است. دولتمردان، اضافه شدن نرخ بنزین ۳۰ هزار میلیارد درآمد دارد، اما حداقل ۸۰ هزار میلیارد خسارات مادی جدای از خسارت روانی به مملکت وارد کرده است.


بیشتر بخوانید:  افزایش قیمتی در حوزه کالا نخواهیم داشت/ سهمیه‌ای به تاکسی‌های اینترنتی داده نشده است


او با بیان اینکه نقدی سال ۵۷، ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و در آبان ماه ۹۷ از مرز ۲ میلیون ۵۰ هزار میلیارد گذشته است، اظهار کرد: این آمار بیش از ۸ هزار برابر شده آیا ارزش تولید نیز به همین صورت تغییر کرده که پاسخ منفی است.

رضایی خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا شفاف نمی‌گویید که کسری بودجه داریم و به ناچار باید از این طریق بودجه را معین کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر نفت اظهار کرد: آقای زنگنه مگر در مصاحبه‌ای نگفتید که قیمت بنزین تغییر نمی‌کند؟ چرا این چنین رخ داد؟

او همچنین وزیر کشور را مخاطب قرار داد و پرسید مگر نگفتید که پیش‌بینی شده فضای اجرای طرح افزایش قیمت بنزین فراهم است؟ چرا چنین نشد؟

رضایی به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: شما گفته‌اید که پول درآمد افزایش قیمت بنزین را به حساب مردم فقیر ریخته‌ایم، اما تاکنون یک نفر ندیده‌ام که بگوید این مبلغ به حساب من واریز شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم مرا به عنوان نماینده انتخاب کرده‌اند و دیشب در این فکر بودم که در برابر مردم چه بگویم؟ «ما ز یاران چشم یاری داشتیم/ خود غلط بود آنچه می‌پنداشتیم»؛ امروز شرمنده مردم شیراز هستم که این همه خرابی را می‌بینم، اما فضا را چه کسانی فراهم آورده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.