سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علوی: ویلموتس کمتر از تعهدش در ایران حضور داشته است

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: ویلموتس نسبت به آنچه در قراردادش بوده کمتر در ایران حضور داشته است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره توئیت عجیب مارک ویلموتس و ادعا او مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال ایران قراردادش را نقض کرده است، گفت: درگذشته هم مطالبی در برخی صفحات مجازی منتشر می‌شد که به ویلموتس نسبت می‌دادند که این موضوع حقیقت نداشت. با این وجود توئیت شب گذشته در صفحه رسمی او منتشر شده است. البته مسئولیت ارتباط با سرمربی تیم ملی با دپارتمان امور روابط بین الملل فدراسیون است. پس از بازی با عراق ایمیل‌های زیادی برای ویلموتس ارسال کرده و مکاتبات متعددی با او انجام شد.

به غیر از بحث دیرکرد در پرداخت مطالبات موضوع دیگری بین فدراسیون و ویلموتس نیست

او افزود: این مذاکرات همچنان ادامه دارد و تنها موردی که می‌تواند مورد نظر ویلموتس در بحث فرآیند قرارداد باشد، دیر کرد در پرداخت حقوق او است. می‌دانید فدراسیون فوتبال مشکلات زیادی در این زمینه داشت. اگر حقیقت را در نظر بگیریم مورد دیگری نیست.

شرط جدیدی برای ویلموتس تعیین نکردیم

علوی درباره اینکه آیا فدراسیون فوتبال در ایمیل‌هایی که برای ویلموتس فرستاده شرط و شروط جدیدی را مطرح کرده است که سبب این ادعا از سوی سرمربی تیم ملی شده است  بیان کرد: هیچ شرط و شروط جدیدی در این باره مطرح نشده است و ما تنها شرط‌هایی که در بند‌های قرارداد موجود است، مدنظر داریم. این شرط‌ها هم نظارت ویلموتس روی تیم‌های ملی پایه، حضورش در رقابت‌های باشگاهی،   شرکت کردن در جلسات و همایش‌های مختلف فدراسیون و به صورت مشخص در این مقطع زمانی بسیار مهم حضور جامع و متمرکز ویلموتس در ایران را مورد تاکید داریم.

ویلموتس نسبت به آنچه در قراردادش بوده کمتر در ایران حضور داشته است

او درباره اینکه چرا تاکنون ویلموتس در ایران حضور نداشته است، اظهار داشت: کاری که فدراسیون فوتبال انجام می‌دهد، براساس حضور قطعی ویلموتس در تهران است. بی شک او باید تا پایان رقابت‌های مرحله دوم انتخابی جام جهانی که در خرداد انجام می‌شود در ایران حضور داشته باشد و برنامه‌های خود را پیش ببرد. تاکنون ویلموتس نسبت به آنچه در قراردادش بوده کمتر در ایران حضور داشته است.

علوی افزود: با توجه به اینکه فرآیند تامین و انتقال پول به ویلموتس زمان می‌برد و به همین دلیل او کمتر در ایران حضور یافت. اکنون با توجه به پرداخت شدن پول ویلموتس الزام قطعی داریم که او به ایران بیاید.


بیشتر بخوانید: ویلموتس هنوز پولی از فدراسیون فوتبال ایران دریافت نکرده است!


وظیفه ذاتی فدراسیون حمایت از ویلموتس بود

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اینکه با وجود بت ساختن مسئولان فدراسیون از ویلموتس پیش از بازی با عراق مشخص شد او به دلیل مسائل مالی حتی قید حضور در تمرینات را می‌زند، اظهار داشت: وظیفه ذاتی فدراسیون فوتبال حمایت از تمام ارکانی است که در تیم ملی حضور دارند و سرمربی هم جزء همین ارکان است. بی شک مباحثی وجود داشته که در جلسات مستمر فدراسیون با ویلموتس مطرح شده است و ضرورتی نبوده که در آن مقطع اطلاع رسانی شود.

بحث فسخ قرارداد از سوی ویلموتس منتفی است

او درباره اینکه از پیام ویلموتس اینگونه استنباط می‌شود که او می‌خواهد قراردادش را فسخ کند، گفت: ویلموتس قبل از بازی با عراق تقاضای فسخ قرارداد را مطرح کرد و دلیلش هم این بود که طبق قانون ۲ ماه پس  از عقد قرارداد پولی نگرفته است. در نهایت فدراسیون توانست مطالبات او را پرداخت کند و به همین دلیل از نظر من بحث درخواست ویلموتس برای فسخ قرارداد منتفی است.

در زمینه فسخ قرارداد موضعی نمی‌گیریم

علوی درباره اینکه آیا ویلموتس در نهایت به ایران می‌آید یا خیر، گفت: به زودی جلسه‌ای بین رئیس فدراسیون با ویلموتس و وکلایش برگزار می‌شود. این جلسه در امتداد مذاکرات فدراسیون و ویلموتس در هفته‌های اخیر به ویژه پس از بازی با عراق است.   در این جلسه مباحث به صورت قطعی بررسی و سپس اطلاع رسانی خواهد شد. اجازه بدهید با توجه به اینکه فرآیند در حال رسیدگی است من در زمینه فسخ قرارداد موضع رسمی نگیرم.

شاید ویلموتس به قرارداد پایبند باشد که در آن صورت ماجرای برانکو متفاوت می‌شود

او درباره شایعات مطرح شده درباره حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی اظهار داشت: فدراسیون بهترین تصمیم‌ها را درباره برنامه‌های آتی تیم ملی اتخاذ می‌کند  و ابتدا باید وضعیت ویلموتس تعیین تکلیف شود. شاید او کل مباحث قراردادی را بپذیرد و قبول کند به اصول قراردادی پایبند باشد. در این حالت ماجرا متفاوت می‌شود.

هاشمیان نوید تولد یک مربی خیلی بزرگ را می‌دهد

علوی درباره مشکلات برخی بازیکنان تیم ملی با مارک ویلموتس اظهار داشت: همین الان که رسانه ها، مردم و پیشکسوتان از نتیجه بازی با عراق نارحت هستند، تیم ملی همچنان شانس اول صدرنشینی و صعود به مرحله بعدی است. سه بازی از چهار فینال را در تهران پیش رو داریم. اگر بازی مان با عراق و بحرین در خارج از ایران برگزار می‌شد، شرایط متفاوت بود. ضمن اینکه ما تفاضل گل خیلی خوبی داریم. تمام این مسائل به تیم ملی کمک می‌کند. بی شک با برنامه ریزی‌های گسترده فدراسیون اتفاق‌های خوبی می‌افتد. از رسانه‌ها تشکر می‌کنم که به این مسائل پرداختند، اما اگر قرار باشد به این مسائل ورود کنیم باید هر روز بسیاری از مسائل را تکذیب می‌کردیم، اما چیزی که من گفتم صادقانه و شفاف و واقعیت موضوع بود. در همین کادر فنی ما وحید هاشمیان عزیز را داریم که  خیلی در این ماه‌ها زحمت کشیده و حضور او در تمرینات و مسابقات مختلف و پیگیری‌ها و مدارک او نوید تولد یک مربی خیلی بزرگ را می‌دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.