سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقیف ۱۵۰ وسیله بازی غیر استاندارد در فارس

مدیر کل استاندارد فارس از توقیف ۱۵۰ وسیله بازی غیر استاندارد در هشت ماهه امسال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما گفت: در هشت ماه گذشته یک هزار و ۵۰۰ وسیله بازی در این استان مورد بازرسی فنی قرار گرفت که از این تعداد بیش از ۱۵۰ وسیله غیر استاندارد توقیف شد.

او افزود: در این مدت، از بیش از ۶ هزار مرکز عرضه کالا در استان فارس بازرسی شد و کالا‌هایی که بدون نشان استاندارد بود، شناسایی و اقدام قانونی در این زمینه اعمال شد.

به گفته رهنما، در مدت یاد شده، کارشناسان اداره کل استاندارد فارس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی و خدماتی این استان داشتند و به صورت تصادفی از خطوط تولید و انبار‌های این واحدها، از بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نمونه محصول نمونه برداری کردند و مطابق استاندارد‌های مربوطه در آزمایشگاه‌های همکار استاندارد فارس مورد آزمون و تجزیه و تحلیل قرار دادند.

مدیر کل استاندارد فارس بیان کرد: همچنین یک هزار و ۹۰۰ آسانسور در مدت مورد اشاره، تاییدیه استاندارد گرفتند و ۱۲۶ مورد مجوز ظرفیت خالی برای واحد‌های تولیدی این استان صادر شد.

او ادامه داد: افزون بر این سه هزار مرتبه نازل‌های سوخت جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در این استان مورد بازرسی و کالیبراسیون قرار گرفت.

مدیر کل استاندارد فارس گفت: صدور ۱۷۰ پروانه کاربرد نشان استاندارد و صدور ۱۸۵ فقره اظهار نامه وارداتی، صادراتی و تعیین ماهیت از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در هشت ماه سال ۹۸ است.

رهنما اضافه کرد: همچنین مدیران کنترل کیفیت این نهاد در مدت مذکور، از یک هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش تخصصی بهره‌مند و سه شرکت بازرسی و آزمایشگاه همکار استاندارد و شرکت نمونه‌برداری بخش خصوصی جدید، توسط این اداره کل تایید صلاحیت شد.

انتهای پیام/

صدور ۱۷۰ پروانه کاربرد نشان استاندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.