سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برقی کردن چاه‌های آب کشاورزی

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه،گفت : کار برقی کردن کمتر از نیمی از چاه‌های آب کشاورزی استان باقیمانده است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی‌میر حسنی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه اینکه در استان کرمانشاه ۹۹۰۰ حلقه چاه آب کشاورزی وجود دارد، گفت : نزدیک پنج هزار حلقه از این چاه‌ها برقی شده است.

او با بیان اینکه کار برقی کردن کمتر از نیمی از چاه‌های آب بخش کشاورزی استان باقی مانده، گفت : در برنامه داریم در صورت تخصیص اعتبار ظرف سه سال کار برق دار کردن همه چاه‌های کشاورزی استان را به اتمام برسانیم.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تخصیص تسهیلات ارزان قیمت برای برق دار کردن چاه‌های آب بخش کشاورزی در گذشته، گفت: برق دار کردن چاه‌ها می‌تواند اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و دیگر روش‌های نوین آبیاری در مزارع را تسهیل کند.

حسنی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۹۳۵ هزار هکتار اراضی آبی و دیم داریم، گفت: تاکنون حدود ۲۲۰ هزار هکتار از این اراضی آبی شده که حدود ۱۰۰ هزار هکتار آن از محل چاه‌های بخش کشاورزی و بقیه از محل چشمه‌ها، سدها، قنوات، رودخانه‌ها و دیگر منابع، آبی شده است .

 

 

انتهای پیام/د

نزدیک پنج هزار حلقه از این چاه‌ها برقی شد

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.