سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرایط حذف نام همسر از شناسنامه اعلام شد

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: مطابق ماده ۳۳ قانون ثبت احوال، شرایط حذف نام همسر از شناسنامه اعلام شد.

سید حسین نیری مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در رابطه با شرایط حذف نام همسر از شناسنامه گفت: مطابق ماده ۳۳ قانون ثبت احوال کل وقایع ازدواج و طلاق یا وفات زوجه و رجوع و بذل مدت و فسخ نکاح باید در اسناد ثبت شود، ولی در شناسنامه در صورت تعدد زوجات آن تعداد ازدواج که به قوت خود باقی است درج می‌شود و ازدواج و طلاق غیر مدخوله در شناسنامه زوجین درج خواهد شد.

او در مورد با فوت همسر, تصریح کرد: در صورتی که زوج فوت کند و زوجه مدعی غیر مدخوله بودن و تقاضای حذف نام همسر از شناسنامه خود را داشته باشد ارائه حکم مرجع قضائی مبنی بر اثبات ادعای وی الزامی است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: این قانون ثبت احوال در تاریخ ۱۶تیر سال ۱۳۵۵ مصوب و اصلاحیه آن در ۱۸دی سال۱۳۶۳ مصوب مجلس شورای اسلامی شد.

او با اشاره به مدارک مورد نیاز این قانون ادامه داد: اصل شناسنامه- تصویر برابر اصل شده حکم قضایی در خصوص طلاق و نوع طلاق, تصویر برابر اصل شده طلاق نامه محضری که در آن طلاق (بائن غیر مدخوله) درج شده باشد, ۲ قطغع عکس برای اجرای این امر الزامی است.
 
متقاضیان اجرای بند یک (حذف نام همسر) می‌توانند به نزدیکترین اداره ثبت احوال در محل سکونت (بدون در نظر گرفتن محل صدور) و یا در شهر‌هایی که خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان واگذار گردیده، به یکی از دفاتر مربوطه مراجعه کنند.
 
انتهای پیام//م.پ
 

 

متقاضیان حذف نام همسر به اداره ثبت احوال یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنند

 
برچسب ها: ثبت احوال ، ازدواج ، طلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.